רויטרס: קמבודיה רכשה מטוסי תקיפה מתע"א ב6.3 מיליון דולר

בנוסף, ביצעה קמבודיה בישראל תוכנית השבחה במטוסי קרב מדגם מיג-21

התעשייה האווירית סיפקה לחיל האוויר של קמבודיה מטוסי תקיפה מסוג 39-L "אלבאטרוס", וביצעה בישראל תוכנית השבחה במטוסי קרב מדגם מיג-21 של קמבודיה. כך מסרו אתמול (ד') בפנום-פן מקורות רשמיים בממשלת קמבודיה.

איש התעשייה האווירית, דורי וייס, המצוטט בהודעת ממשלת קמבודיה שפורסמה בסוכנות רויטרס בפנום-פן, חתם לדברי הדיווח על החוזה לאספקת המטוסים עם מזכיר ההגנה של קמבודיה, אק סראייוואט. היקף החוזה בין תע"א לקמבודיה לאספקת מטוסי ה"אלבאטרוס" הוא 6.3 מיליון דולר.

על פי ההודעה, ביצעה תע"א תוכנית השבחה ב-4 מטוסי קרב מסוג מיג-21, וציידה אותם במערכות אוויוניקה ומערכות לחימה מתקדמות. היקף החוזה לא נמסר, אולם נודע, כי במסגרת ההשבחה סופקו לקמבודיה גם חלקי חילוף והדרכה ע"י ישראל.

סגן ראש הממשלה, רונודום רנריד, אמר כי המטוסים ישמשו לתקיפות נגד מטרות אויב, באמצעות טילים ורקיטות, ובנוסף יוכלו לבצע משימות גילוי מבריחים ודייגים בלתי חוקיים לאורך חופי המדינה. מטוס ה"אלבאטרוס" הראשון מתוך 6 שנמצאים במסגרת חוזה האספקה הועבר לידי חיל האוויר הקמבודי אתמול.

תע"א סירבה להגיב לידיעה, וסירבה למסור אם מועסק בשורותיה אדם בשם דורי וייס. «מאת דרור מרום «רויטרס: קמבודיה רכשה מטוסי תקיפה מתע"א ב6.3 מיליון דולר «בנוסף, ביצעה קמבודיה בישראל תוכנית השבחה במטוסי קרב מדגם מיג-21