רופרט מרדוק מאמין בציונות

"בחרתי בישראל כמוקד הפיתוח של ניוז קורפ כיוון שקשה למצוא מקום מבטיח יותר לפיתוח עסקי הייטק", כך אמר רופרט מרדוק בטקס בו זכה בתואר "איש השנה" של המגבית היהודית

אפשר היה לראות איך החיוך הלבבי הופך למאולץ ככל שהזמן חולף. "הגברת מרדוק תסתכלי למעלה", "הגברת מרדוק תסתכלי לאמצע". הגברת מרדוק, בלונדינית אריסטוקרטית, לא רגילה לקבל הוראות. ודאי לא מצלמים. אבל הצלמים התקשו לרסן את עצמם. רופרט מרדוק נוהג לקנות עתונים, לא להתראיין אליהם, וגם מצילומים הוא נמנע בדרך כלל, כך שצלמי כל העיתונים עטו על ההזדמנות לצלמו עם רעייתו, בנותיו, ומזכיר המדינה לשעבר הנרי קיסנג'ר. הדקות נקפו, ומה שאמור היה לקחת רבע שעה איים לא להסתיים. הצלמים לא ידעו שובע. הפלאשים הבזיקו. "מה אני עושה כאן?", שאלה במבוכה הגברת קיסינג'ר.

הגברת קיסינג'ר ליוותה את בעלה, אשר התכבד להעניק לאיל התקשורת רופרט מרדוק את פרס "איש השנה" של המגבית היהודית. האירוע שהתקיים במלון וולדורף אסטוריה במנהטן ביום חמישי, החל בקבלת פנים מפוארת, עתירת סושי וסמוקד סלמון, והמשיך בהופעה של הזמרת נטאלי קול וארוחת ערב עשירה, כפי שניתן לצפות מאירוע שכניסה אליו עלתה 1,000 דולר לאדם. 2.3 מיליון דולר גוייסו, וביו.ג'י.איי שמחו לדווח שמדובר באירוע גיוס הכספים המוצלח ביותר שערכה המגבית מעולם.

אשת יחסי הציבור התהלכה בין הקרואים מצויידת במכשיר קשר וארשת חשיבות, ושומרי הראש מיהרו לוודא את הלגיטימיות של אורחים שנידמו כלא שייכים. מיותר לציין שלא היו להם השגות לגבי הלגיטימיות של אישים כמו סמנר רדסטון, העומד בראש ענק הבידור ויאקום, איל ההון לארי טיש, שמכר לא מכבר את סי.בי.אס, רונאלד פרלמן (בעל "רבלון"), אדגר ברונפמן ג'וניור, וחיים סבן (הישראלי שהמציא את הפאוור ריינג'רז).

מרדוק עמד ולחץ ידיים, וכאשר נמאס לו ללחוץ ידיים בגפו, ביקש מאחד השומרים לקרוא לאשתו. בפינה של החדר עמדה קבוצת עתונאים ועורכים העובדים בקונצרן התקשורת שלו. ניכר שהם מכירים אותו היטב באופן אישי וחלק מהם אף זכו לכבוד גדול כמו ליז סמית, בעלת טור בניו יורק פוסט, שבבעלותו. סמית', הרכילאית רבת המוניטין, הגיעה במיטב מחלצותיה, עדויית נוצצים ותכשיטים, הובלה כלאחר כבוד למרכז הבמה. היא נחשבת לנכס לעיתון, ולמרדוק יש כבוד לנכסים.

נכסיו של מרדוק חובקי עולם. ניוז קורפ שבבעלותו צמחה למימדי ענק. היא אחת מחברות התקשורת הגדולות בעולם עם פעילות עניפה בארה"ב, אוסטרליה, דרום אמריקה ואסיה. שווי נכסיה בשנת 96 הגיע ל-27.7 מיליארד דולר והכנסותיה עלו על 10 מיליארד. החברה מפיקה ומפיצה סרטי קולנוע, תכניות טלוויזיה, שידורי טלוויזיה באמצעות לוויין ובכבלים, וכן מוציאה לאור עיתונים, מגזינים, ספרים, ושירותי מידע ממוחשבים.

פרס "איש השנה" הוענק למרדוק על מסירותו לתעשיית התקשורת, לקהילה היהודית ולמדינת ישראל. הקשר הישראלי המובהק של מרדוק הוא חברת ניוז דיגיטאל סיסטמז, המעסיקה למעלה מ-320 עובדים במחקר ופיתוח בישראל. "בחרתי בישראל כמוקד הפיתוח של ניוז קורפ כיוון שקשה למצוא מקום מבטיח יותר לפיתוח עסקי היי-טק", אמר מרדוק והוסיף, "אנחנו נמצאים בישראל כיוון שאני אישית, וכן ניוז קורפוריישן, מאמינים בעשייה הציונית".

בישראל, כזכור עוד מימי מקסוול, מטפח הדרג הממשלתי את הקשר של אילי הון יהודים, וביבי נתניהו שמח לקחת חלק באירוע באמצעות הלוויין ולהשפיע על מרדוק מילים חמות. מרדוק מצידו השיב בהבעת תמיכה, וביקש מהציבור לא למהר למתוח ביקורת על ישראל ועל הדרך בה היא מנהלת את תהליך השלום. "ישראל לא יכולה להרשות לעצמה לטעות", הוא אמר. "לממשלת נתניהו יש סיבה טובה לנהוג בתשומת לב ובזהירות".

"אני גאה לקבל את הפרס" אמר מרדוק. "המטרה היהודית הלאומית היתה חשובה מאז ומעולם לי, למשפחתי ולחברה שלי. תמיכתנו במדינת ישראל, וחוסר סבלנותנו כלפי אנטישמיות, צמחה יחד עם החברה שלי, ניוז קורפוריישן, כבר לפני ארבעים שנה". «מרי שגיא, כתבת גלובס בניו יורק «רופרט מרדוק מאמין בציונות «"בחרתי בישראל כמוקד הפיתוח של ניוז קורפ כיוון שקשה למצוא מקום מבטיח יותר לפיתוח עסקי הייטק", כך אמר רופרט מרדוק בטקס בו זכה בתואר "איש השנה" של המגבית היהודית