רשות שדות התעופה החלה לתקן את הליקויים הבטיחותיים בשדה בחיפה

שר התחבורה מאשר את גילויי "גלובס" בדבר הליקויים

שר התחבורה, יצחק לוי, אישר לראשונה, בתשובה לשאילתא שהגיש ח"כ דוד ראם, כי בשדה התעופה במפרץ חיפה מצויים ליקויים חמורים, אשר ראש מינהל התעופה האזרחית, מנחם שרון, הגדיר אותם כ"עלולים לגרום לתאונות". הליקויים ואיום מינהל התעופה לסגור את השדה אם לא יתוקנו לאלתר, פורסמו ב"גלובס" לפני כחודש.

ליקויי הבטיחות כוללים קשיי ראות של המסלול בשל חורשות עצים, המקשות על קשר העין של הטייסים בעת הנחיתה; שטחים לא מיושרים בסמוך למסלול ההמראה; העדר תאורת מסלול בשעות הלילה; המסלולים אינם מסומנים כראוי; קיים קושי בתימרון הטייסים הממריאים והנוחתים; על המסלול משוטטים כלבים; ועל המסלולים ובסמוך להם נעים כלי רכב.

לדברי שרון, שדה התעופה אינו עומד בשום תקן מקובל של שדות תעופה, והליקויים שהתגלו בו עלולים לגרום לתאונות קשות. במכתבו הורה לרשות שדות התעופה לתקן את הליקויים לאלתר, שאם לא כן - ייסגר השדה לפעילות טיסות נוסעים וטיסות מסחריות.

לדברי ראם, שהוא חבר הוועדה לענייני ביקורת המדינה של הכנסת, בכוונתו ליזום בוועדה דיון, בהשתתפות מבקרת המדינה, על מנת לדון במצב שדה התעופה בחיפה, וכן בליקויים נוספים שהתגלו בתחום התעופה. בתשובה לשאלה, האם הוא מודע לליקויים בשדה התעופה בחיפה, אמר לוי: "הליקויים בשדה בחיפה מוכרים לרשות שדות התעופה, והובאו לידיעת חיל האוויר. הרשות החלה לטפל בשולי המסלול ובתאורה בתיאום עם חיל האוויר, ופנתה לעיריית חיפה בנושא הכלביה הסמוכה לשדה, שממנה בורחים כלבים למסלול". לוי הוסיף, כי הליקוי שבהסתרת חלק מהמסלול מעיני הפקחים במגדל הפיקוח תוקן.

בשדה בחיפה פועלות ארקיע, ישראייר, אירואל ורויאל-ג'ורדניאן הירדנית. «מאת דרור מרום ודוד חיון «רשות שדות התעופה החלה לתקן את הליקויים הבטיחותיים בשדה בחיפה «שר התחבורה מאשר את גילויי "גלובס" בדבר הליקויים