שמלצר קנה מגולד בונד את פעילות הנייר תמורת 1.3 מיליון שקל

שלמה שמלצר, מבעלי השליטה בחברת גולד בונד, הראה היום, כי הוא לא רק יודע איך למכור לחברות הציבוריות שבשליטתו פעילות פרטית, אלא גם מוכן להשקיע כסף פרטי תמורת נכס ציבורי.

שמלצר התחרה מול חברת דפתר על עסקי הנייר המפסידים של גולד בונד, אלו שידועים כמותג "ח.מ.ן", הכוללים מחברות ושאר ציוד לימודי. ההחלטה על מכירת פעילות הנייר לשמלצר, תמורת 1.3 מיליון שקל, נפלה בתום מו"מ אינטנסיבי, מדווחת גולד בונד, שנוהל ע"י ועדה מקרב חברי הדירקטוריון, שכללה את הדמ"צים שייקה דליות ומשה נסים והדירקטור אלקנה כספי. ייעץ וסייע באופן צמוד רו"ח שלמה זיו, שהגיש גם הערכת שווי מפורטת של פעילות הנייר.

ההחלטה שנפלה היא משמעותית עבור שמלצר אך לא פחות ממנו עבור עובדי הייצור של חברת הנייר, שמספרם נע בין 70 ל-100 בעונה הבוערת. ההחלטה שנפלה היא למכור את פעילות הנייר כ"עסק חי" (GOING ON CONCERN) ובמצבה כפי שהוא (AS IS).

הצעתו של שמלצר גברה על זו של דפתר, למרות שעל פי ניתוח כלכלי תמורתן לקופת החברה שווה לכאורה. דפתר ביקשה לסגור את המפעל ביבנה, לרכוש את הציוד והמלאי ולקלוט את מרבית העובדים במפעלה.

בדירקטוריון גולד בונד מצאו, כי הצעתו של שמלצר עדיפה במידה ניכרת, מאחר ומתן עדיפות לרכישת המפעל כמו שהוא וכעסק חי, על עובדיו וזכויותיהם, מתחשב ברגישות המיוחדת מבחינה חברתית וכלכלית שיש בסגירת המפעל, ועולה בקנה אחד עם דרך הפעולה המועדפת על הדירקטוריון. כמו כן, שמלצר קיבל על עצמו את האחריות לתביעות נגד פעילות הנייר ואת האחריות לטיפול בגבייה מלקוחות.

לעומתו, קבלת הצעתה של דפתר, אחת משלוש המתחרות של ח.מ.ן, כמו גם נייר ציון ודפרון, היתה מחוייבת בחבות מס פוטנציאלית של עד 100 אלף שקל וכן באישור הממונה על ההגבלים העיסקיים.

שלמה שמלצר הגיב על ההחלטה באומרו, כי "למרות שמדובר בפעילות מפסידה שאיננה דבר מלבב, אני מאמין בשוק הנייר. שילמתי מחיר הגון כדי להגדיל את היקף הפעילות של ח.מ.ן. ראיתי לנגד עיני את טובת העובדים ואת מקור הפרנסה שמציע המפעל למשפחותיהם".

פעילות הנייר הניבה לגולד בונד הכנסות של 13.6 מיליון שקל בתשעת החודשים הראשונים של 96' לעומת 15.2 מיליון שקל בתשעת החודשים הראשונים של 95' ו-18 מיליון שקל בשנת 95' כולה. בשנת 95' הסתכמו רווחי ח.מ.ן ב-384 אלף שקל, לאחר תשלומי ריבית של 391 אלף שקל. שמלצר הוסיף ואמר, כי עסקי ח.מ.ן אינם עולים בקנה אחד עם פעילותה הנוכחית של גולד בונד בתחום התשתיות. גולד בונד מפעילה מסופי מטען באשדוד וחיפה. « «שמלצר קנה מגולד בונד את פעילות הנייר תמורת 1.3 מיליון שקל «