תוכניות הבוקר עולות בערוץ 2

השבוע מצטרפים קשת, טלעד וחברת החדשות לרשת, ומשלימים את רצף תוכניות הבוקר של ערוץ 2. היום (א') עלתה לאוויר תוכנית הבוקר של קשת, אשר רחבה יותר מהתוכניות המקבילות לה, ומשתרעת על 3 שעות, בין 07:00 ל-10:00.

את השעה הראשונה מוביל גבי גזית והיא מוקדשת לאקטואליה, וראיונות עם אנשים שמאחורי הכותרות, לצידו מגישים נתן זהבי בנושא פלילים, ארי שמאי בענייני ספורט, ואחרים בענייני כלכלה ובתי משפט. בשעה השנייה, יערכו גזית ורבקה מיכאלי ראיונות בנושאי תרבות, אמנות, צרכנות ובריאות, ואת השעה השלישית מובילה מיכאלי, והיא עוסקת ב"סגנון חיים" ופנאי.

ביום ג' מעלה טלעד את הבוקר שלה, הקרוי "קפה טלעד". המגזין, בן שעתיים, מובל על-ידי מיכה פרידמן וירדנה ארזי. טלעד מייחדת כל אחד משני ימי השידור שלה למגזין בעל אופי ספציפי, דבר שמתבקש מחלוקת הימים.

בימי ג', אמצע השבוע, יוקדש המגזין לנושאים פוליטיים וחברתיים שוטפים, לעומת מגזין יום ו' שיתמקד בסיכום אירועי השבוע, לצד אירועי תרבות, אמנות, ספורט וסגנון-חיים בסוף-השבוע.

שני ימי השידור יכללו מספר מדורים קבועים, בינהם מדור ספורט בהגשת אריה מליניאק, מדור אוכל עם הילה אלפרט, מדור אופנה שתגיש אלימור זילברמן, עצות בהגשת אודטה שוורץ, וטיולים בהגשת אייל פלד (מ"מסע עולמי" של טלעד).

חברת החדשות תעלה לשידור בכל יום חמישה מבזקים. הראשון, בשעה 07:00, יהיה בן 10 דקות, ויכלול את סיכום חדשות הלילה, ותחזית לאירועי היום, פינה כלכלית, דיווח על מזג האוויר, ועדכוני תנועה בשיתוף גלגל"צ.

מנכ"ל חברת החדשות, שלום קיטל, אומר כי השאיפה היא שהמבזק הראשון יביא גם חדשות, ולא רק את סיכומי הלילה.

חצי שעה לאחר מכן, ישודר מבזק של 2-3 דקות, בשעה 08:00 מבזק של חמש דקות, ב-08:30 שוב 2-3 דקות, וב-09:00 מבזק של דקה כעדכון סיום.

את השידורים יוביל ערד ניר, שיגיש 4 פעמים בשבוע, אושרת קוטלר תגיש פעם אחת, ועוד יום אחד בשבוע ישודר על-ידי סבב מגישים. ניר יהיה עורך אחראי, ואיתו ענת סרגוסטי ועורכים מהמערכת. הכוונה, אומר קיטל, לא לעשות תורנות עריכה, אלא לאפיין את שידורי הבוקר כמערכת מתמחה.

חברת החדשות תשדר מהאולפן שלה בירושלים, לאחר שזכייני הערוץ ויתרו על דרישתם שמגיש החדשות יבוא בכל יום אל האולפנים השונים של הזכיינים, דבר שהיה חוסך כ-1,500 דולר לתוכנית. אולם, כדברי קיטל, הזכיינים השתכנעו שהיתרונות האופרטיביים והתוכניים של שידור מרוכז מירושלים "שווים" את ההפרש במחיר.

בנוסף, מאפשר שידור מחברת החדשות יצירת מסך אחיד, ומקנה יכולת לדיאלוג קצר בין מגישי התוכנית אצל הזכיין לבין מגיש המבזק. במקביל, סוכם כי כתבים מחברת החדשות, מעבר למה שיעשו בחדשות, יעמדו לרשות הזכיינים לפרשנות והופעות מהשטח. «אביבה קרול «תוכניות הבוקר עולות בערוץ 2 «