תע"א תסייע בשיקום חברת ואליו-ג'ט שמטוסה התרסק בביצות פלורידה

תעניק שירותי תחזוקה מקיפים לחברת אייר-טראן - שמה החדש של ואליו-ג'ט

התעשייה האווירית תסייע בשיקום חברת התעופה האמריקנית ואליו-ג'ט הקרויה כיום אייר-טראן) שפורקה באמצע 1996, לאחר התרסקות מטוסה בביצות התנינים של פלורידה. כך נודע ל"גלובס".

בהתרסקות נהרגו כל 110 הנוסעים ואנשי הצוות. מינהל התעופה האמריקני מצא ליקויים חמורים בניהול התחזוקה בחברה, ומאז היא נאבקת להיפטר מהתדמית השלילית, שגרמה לבריחת נוסעים ולהפסדים של 97 מיליון דולר בשנת 1997.

אייר-טראן בחרה בחטיבת בדק מטוסים של תע"א לאספקת התחזוקה למערכות והאביזרים ב-33 מטוסי החברה. החברות חתמו בימים האחרונים על חוזה בהיקף 29 מיליון דולר, שקבע, כי בדק תספק את התחזוקה לתקופה של 3 שנים, והעניק לאייר-טראן אופציה להארכתו. כל התחזוקה תתבצע בתשתיות בדק בנתב"ג.

מקורות בתע"א אמרו: "אייר-טראן בחרה בבדק למתן התחזוקה, כדי להתחבר לשם מוכר ובעל מוניטין בתחזוקת מטוסים בשוק האמריקני. אין ספק שסייעה לכך העובדה, כי אנו חתומים על חוזים ארוכי טווח בהיקף מאות מיליוני דולרים עם חברות מובילות כגון קונטיננטל, איירבורן-אקספרס וטריטון".

שיטת העבודה שנקבעה היא ייחודית, ומכונה "POWER BY THE HOUR". משמעותה היא, כי בדק מעניקה למעשה ביטוח לכל תקלה שתתרחש באחת ממערכות המטוסים. מערכת פגומה, או כזאת שמחייבת תחזוקה תקופתית, תפורק מהמטוסים, תוטס לישראל, תעבור שיפוץ ותוחזר לידי החברה. בדק נוטה בשנים האחרונות להגיע להסכמים מסוג זה, המבטיחים רווחיות גבוהה והיקף עבודה רחב.

ואליו-ג'ט הוקמה בסוף 1997 תחת שם חדש. חלק מצי המטוסים שלה הוחלף, היא הפסיקה להציע את הטיסות הזולות ביותר בארה"ב, וקבעה, כי יש לשנות את צורת תחזוקת המטוסים ומערכותיהם. כיום מפעילה החברה טיסות ל-38 יעדים בארה"ב.

מינהל התעופה האמריקנית מגביל מאז התאונה הקטלנית את מהלכי ההתרחבות של החברה, הוא דורש את קבלת אישורו לפני כל רכישת מטוס חדש, וגם החוזה עם חטיבת בדק קיבל את אישורו. יצויין, כי ההסכם עם אייר-טראן יאפשר לבדק לתחזק את האביזרים גם במטוסים החדשים ביותר בעולם, הבואינג-717, ש-50 מהם יימסרו לחברה החל מהשנה הבאה.«מאת דרור מרום«תע"א תסייע בשיקום חברת ואליו-ג'ט שמטוסה התרסק בביצות פלורידה«תעניק שירותי תחזוקה מקיפים לחברת אייר-טראן - שמה החדש של ואליו-ג'