תעוזה תרשום רווח הון של 3.3 מיליון שקל ממכירת מחצית מאחזקותיה בא.ב. זרעים

קרן הון הסיכון, תעוזה, עדיין לא זכתה לממש באופן מלא אף אחת מ-12 אחזקותיה. עם זאת, בהדרגה מצליחה הקרן להנות מרווחי הון שנובעים ממימושים חלקיים של השקעותיה, והיום מדווחת הקרן על מימוש השקעה שלישי במספר מאז תחילת 96'. תעוזה הודיעה היום, כי היא מכרה מחצית מאחזקותיה בחברת א.ב. זרעים, העוסקת בפיתוח, טיפוח ומכירה של זרעי מכלוא, המיועדים בעיקר לייצוא.

תעוזה השקיעה בכ-%30 ממניות א.ב. זרעים סכום של כ-4.5 מיליון שקל, ועתה היא חתמה על הסכם למכירת %15.2 ממניות החברה תמורת 1.4 מיליון דולר. עיסקה זו, המשקפת שווי חברה של 9.2 מיליון דולר לא.ב. זרעים, תניב לתעוזה רווח הון של 3.3 מיליון שקל, אותו היא אמורה לרשום ברבעון הרביעי של 96'.

רוכשת המניות היא חברה זרה, שכבר השקיעה בזמנו במניות א.ב. זרעים, ועתה היא החליטה להגדיל את אחזקתה בחברה. בנוסף למניות, תרכוש החברה הזרה מידי תעוזה גם את איגרות החוב להמרה שהנפיקה א.ב. זרעים לקרן הון הסיכון תמורת כ-467 אלף דולר. סכום זה זהה לסכום השקעתה של תעוזה באותן איגרות חוב.

כמו כן, ניתנה לחברה הזרה אופציית קול לרכישת יתרת אחזקותיה של תעוזה בא.ב זרעים. מחיר מימוש האופציה, קובע ההסכם בין תעוזה לחברה הזרה, יהיה פונקציה של מכירותיה של א.ב זרעים בשנים 2000-1997. האופציה ניתנת למימוש על ידי החברה הזרה עד לחודש מאי 97'.

חברת א.ב זרעים זכורה יותר בשל סכסוך משפטי שיזמה נגדה חברת הזרע, שבשליטת פועלים השקעות. הזרע טענה, כי א.ב. זרעים גונבת זכויות יוצרים שיש לה על זן מסויים של זרעי עגבניות, ובית המשפט פסק זמנית כי אין זהות מוחלטת בין זני העגבניות של שתי החברות, ובהתאם לא הוציא צו מניעה נגד א.ב. זרעים, ודחה את בקשת הזרע. הסכסוך טרם הסתיים, ובית המשפט עשוי לדון בו בחודשים הקרובים.

עבור תעוזה, מכירת המניות בא.ב. זרעים הוא המימוש הראשון שיביא להזרמת מזומנים לקופת הקרן. עד כה, מימשה תעוזה אחזקותה בחברת נובה מכשירי מדידה ובאורמיר, הפועלת בתחום המוליכים למחצה, בדרך של הקצאות פרטיות. בנובה הוקצו לקונצרן כלל מניות תמורת כ-27 מיליון דולר, ובסך הכל נהנתה תעוזה במחצית הראשונה של 96' מרווחי הון של 4.5 מיליון שקל. רווחי ההון לא הספיקו לתעוזה, שסיימה את התקופה האמורה עם הפסד של 5 מיליון שקל בגלל חלקה בהפסדיהן של מרבית אחזקותיה. « «תעוזה תרשום רווח הון של 3.3 מיליון שקל ממכירת מחצית מאחזקותיה בא.ב. זרעים «