סנפרוסט תשקיע 3 מיליון דולר בפיתוח ארוחות מוכנות

חתמה הסכם ידע עם חברה צרפתית הסכמי ידע צפויים עם קונצרן קונגרה מארה"ב, העומד בפני סיכום כניסה לשותפות עם תנובה

הבשלת העיסקה הנרקמת לכניסתו של קונצרן קונגרה כשותף (%20) בעסקי הבשר והירקות של תנובה, תסלול את הדרך למימוש האסטרטגיה של סנפרוסט, חברה-בת של תנובה, לכניסה לתחום הארוחות המוכנות (MEAL SOLUTIONS).

סנפרוסט תשקיע בשלב הראשון 3 מיליון דולר בפיתוח דור המוצרים הבא, ארוחות מוכנות המכילות את כל מרכיבי המזון, כ"פתרון הזנה" למשקי בית. השלב הראשון בכניסה לתחום צפוי כבר בתוך חצי שנה, על בסיס הסכמי ידע שחתמה סנפרוסט עם חברה צרפתית בתחום הארוחות המוכנות. כך אמר אמש (ד') בועז צ'צ'יק, מנכ"ל סנפרוסט, במסגרת מסיבת עיתונאים שערך אגף המזון בהתאחדות התעשיינים, במפעלי סנפרוסט במגדל העמק.

ל"גלובס" נמסר בנוסף, כי בשלב מאוחר יותר מתעתדת סנפרוסט להוציא קו מוצרים מתקדם יותר, על בסיס הידע של קונצרן הבשר האמריקני קונגרה.

מכירות סנפרוסט בשנת 98' הסתכמו ב-180 מיליון שקל, כולל פעילות החברות הבנות, מעדנות ותופאפ.

סנפרוסט עברה מהפך קשה וכואב בשנתיים האחרונות. בעקבות עודף הייצור בענף, שהכתיב הורדת מחירים, נכנסו לקשיים רוב השחקנים בשוק, וחלקם אף נפלטו ממנו (פרי העמק). המפעל שהקימה סנפרוסט בהונגריה, בהשקעה של 10 מיליון דולר, גבה משאבי ניהול כבדים על חשבון השוק המקומי. ב-96' היא רשמה הפסד של 70 מיליון שקל וב-97' הצטמצמו ההפסדים ל-15 מיליון שקל. באמצע 97' נכנסה סנפרוסט לתוכנית הבראה מקיפה.

סנפרוסט, הזניחה את הצד השיווקי ובמשך שנים לא השקיעה בפיתוח מוצרים חדשים. בעקבות רכישת החברה על ידי תנובה, במהלך 98', מוזג מערך ההפצה שלה לתוך מערך ההפצה של חטיבת הבשר של תנובה (ב.ע.ד), והחברה החלה להתמקד בפעילות הייצור והשיווק. מפעל החברה באשדוד נסגר ופעילות הייצור עברה למגדל העמק.

לדברי צ'צ'יק ירד החוב החיצוני של החברה מ-100 מיליון שקל ל-50 מיליון שקל בתוך שנה.

תנובה רכשה באחרונה את אחזקותיה של קבוצת מאיר עזרא בסנפרוסט (%17) בסכום של 9.7 מיליון דולר, ועתה היא מחזיקה ב-%59 ממניות סנפרוסט. היתרה מוחזקת בידי כלל.

סמנכ"ל השיווק של סנפרוסט, עלמה כהן-שחר, שהובאה מתנובה, אמרה כי תחום הירקות הקפואים, בו מובילה סנפרוסט (%50), נמצא בסטגנציה בעולם, ואילו התחום שצומח בהתמדה הוא קטגוריית הארוחות המוכנות - בתחום זה מתעתדת סנפרוסט להשקיע את משאבי הפיתוח והשיווק