ענק האנרגיה בריטיש גז נכנס לתחום חיפושי הגז בישראל

תבצע חיפושים ללא שותפים ישראליים, סמוך לאשקלון

חברת הענק הבריטית בריטיש גז, מהחברות הגדולות בעולם בתחום חיפושי הנפט והגז, נכנסת לראשונה לתחום חיפושי הגז בארץ. כך נודע ל"גלובס". זו הפעם הראשונה שחברת נפט וגז בסדר גודל כזה נכנסת לפעילות בארץ. נודע, כי הוועדה המייעצת לענייני חיפושי נפט אישרה בימים האחרונים את מתן ההיתר לחיפושי גז לבריטיש גז.

בריטיש גז היא בעלת שדות גז ונפט נרחבים במצרים. ההיתר שניתן הוא במים העמוקים, מערבית לרשיונות של החברות אבנר וסמדן מארה"ב. קידוחי בריטיש גז יבוצעו בסמוך לגבול עזה-מצרים, בסמוך לאשקלון. לפי הערכות, יחלו החיפושים בקרוב. החברה מתכננת לחפש מרבצי גז הדומים בתכונותיהם למרבצים שהתגלו במצרים. החיפושים יבוצעו בשיטה דומה לזו אותה נוקטת החברה במצרים.

לבריטיש גז יש שדות נפט וגז נרחבים גם בים הצפוני. היא חברת הגז הגדולה באירופה, והמחזור השנתי שלה מסתכם ב-6 מיליארד דולר. נודע, כי לחברה אין בשלב זה שותפים ישראלים, ובכוונתה לבצע את הקידוחים לבדה.

יצויין, כי באחרונה אמרו בכירים בחברת החשמל, כי יש סיכויים טובים למציאת מרבצי גז טבעי בהיקף משמעותי בים, בסמוך לאשקלון. הגז הטבעי אמור להיות חומר הגלם העיקרי לייצור חשמל בעשרות השנים הבאות. בשלב זה מתכננת ישראל לייבא את רוב תוצרתה ממצרים, משדות שבבעלות החברה האיטלקית אגיפ והחברה האמריקנית אמוקו