הוארך עד תום ההליכים מעצרו של חשוד בניסיון לסחוט איש עסקים

המדינה: גלוזמן זמם להניח חומר נפץ בביתו של אדלסבורג

בית המשפט המחוזי בתל-אביב הורה היום (ה') לעצור עד תום ההליכים המשפטיים את מיכאל גלוזמן, המואשם בקשירת קשר עם אחרים לסחוט באיומים מאות אלפי דולרים מאיש העסקים יוסף אדלסבורג.

גלוזמן, עולה מרוסיה, שהיה איש עסקים פעיל בחבר המדינות ומחזיק בדרכון דיפלומטי, חבר עם אדלסבורג בשנת 1994 לביצוע פרוייקט גדול. הפרוייקט לא יצא לפועל מסיבות שונות, ולטענת גלוזמן נותר אדלסבורג חייב לו סכום של 1.6 מיליון דולר, שהתקבל ברובו משותפים אחרים לאותו פרוייקט, אך הועבר לזכותו של אדלסבורג.

לטענת גלוזמן, השותפים האחרים "לחצו" עליו לקבל את כספם ואף נעשה ניסיון בחו"ל להתנקש בחייו. בשל כך הוא נאלץ, לטענתו, להיזקק לאמצעים לא כשרים בניסיון להחזיר את חובו.

בכתב האישום נגדו נטען, כי בשנים 1998-1997 פנה גלוזמן לאדלסבורג באמצעות אנשים שונים מהארץ ומחו"ל, בדרישות לתשלום 1.6 מיליון דולר. זאת, בטענה כוזבת, שלפיה אדלסבורג חייב לו כביכול סכום זה בגין העסקה שבה היו שותפים בעבר. הפניות כללו איומים גלויים וסמויים על חייו של אדלסבורג.

עוד נטען, כי הנאשם שכר שני אזרחים זרים וקשר עמם קשר להניח חומר נפץ ליד דלת ביתו ובמכוניתו של אדלסבורג, במטרה להפחידו ולהניעו להיענות לדרישותיו הכספיות הכוזבות. ב-21 במרס הושלך רימון יד לביתו של אדלסבורג בסביון מיד לאחר שנכנס לבית. הרימון הבקיע את זכוכית דלת הכניסה, אך לא התפוצץ.

השופט אביגדור סלטון קבע, כי בפרשה מסועפת זו מעורבים אנשים רבים, מהם בעלי עסקים מפוקפקים, והיא חובקת ארצות. לדבריו, לכמה מהאנשים קשר למאפיה הרוסית הפועלת בחו"ל ולשליחיה בישראל, ולמרות החקירה המקיפה, עדיין רב הנסתר על הגלוי. השופט סבור, כי הונחה תשתית ראייתית לכאורה, שבחלקה לפחות אף הודה בא כוחו של גלוזמן, וכי התנהגותו של גלוזמן מסוכנת (ב.ש 91090/99)