תד אריסון והאחים יולי וסמי עופר: נציגי ישראל ברשימת 500 המיליארדרים של "פורבס" - במקומות 59 ו-256

כרגיל מאז 95', ביל גייטס במקום הראשון - הפעם עם 90 מיליארד דולר, יותר מהתמ"ג של הונגריה או סינגפור, והרבה יותר מ-51 מיליארד דולר אשתקד * שלישיית בכירי מייקרוסופט בהווה ובעבר - בחמישייה הפותחת * 6 מיליארד לסדאם חוסיין

תאודור (תד) אריסון, והאחים יולי וסמי עופר, מייצגים את ישראל ברשימת המיליארדרים של פורבס לשנת 1999, המתפרסמת בגיליון החדש של כתב העת.

ברשימה, שאינה כוללת מלכים ושליטים עריצים (אלה מופיעים ברשימה נפרדת) 465 אנשים ומשפחות. אריסון, שמקור הונו מצוין כחברת הספנות קרניבל, מוצב במקום ה-59 עם הון בשווי 5.6 מיליארד דולר. בנו של תאודור אריסון, מיקי, בעל אזרחות אמריקנית, מוצב במקום ה-68 עם חמישה מיליארד דולר.

האחים עופר סווגו במקום ה-256 עם הון משותף בשווי 1.9 מיליארד דולר. להשוואה: באותו מפלס הון (1.9 מיליארד) מוצבים גם משפחת רוטשילד מצרפת ובריטניה, ג'ואן קרוק מארה"ב, ממשפחת מייסד מקדונלד'ס, וסיר אדריאן סווייר, איל התעופה מהונג-קונג.

כרגיל, ביל גייטס, יו"ר מייקרוסופט, נמצא שוב בראש הרשימה. גייטס מוסיף להיות האדם העשיר בתבל, תואר שהוא מחזיק בו מאז 1995. הונו נאמד ב-90 מיליארד דולר (בהשוואה ל-51 מיליארד דולר אשתקד), יותר מהתמ"ג של מדינות רבות (למשל, הונגריה וסינגפור ולא רחוק מהתמ"ג הישראלי) ובערך פי שלושה מהונו של מספר 2 ברשימה, המשקיע האמריקני וורן באפט, שהונו נאמד ב-36 מיליארד דולר.

במקום השלישי נמצא פול אלן, שיסד את מייקרוסופט עם גייטס ב-1975, אך שוב אינו פעיל בחברה. הונו, שנובע בעיקר מאחזקותיו במייקרוסופט, מוערך ב-30 מיליארד דולר. סטיב באלמר, נשיא מייקרוסופט, מדורג במקום הרביעי עם 19.5 מיליארד דולר. שלושה מתוך ארבעת האנשים העשירים בעולם מזוהים עם מייקרוסופט.

במקום החמישי נמצאות המשפחות אורי, הופמן וסאכר משווייץ, בעלות השליטה בתאגיד התרופות רוש (ROCHE) עם 17 מיליארד דולר. במקום השישי: פיליפ אנשוץ מארה"ב, עם אחזקות בעסקי נפט, רכבות ותקשורת (16.5 מיליארד דולר). באותו מפלס הון, אך מדורג במקום השביעי: מייקל דל מארה"ב, מדל קומפיוטרס. דל, בן 34, הוא הצעיר בעשירייה המובילה.

במקומות 8 עד 12 מוצבים בני משפחת וולטון, בעלי השליטה ברשת חנויות הכל-בו וול-מארט, כשהונו של כל אחד מהם נאמד ב-16 מיליארד דולר: אליס, הלן, ג'ים, ג'ון ורובסון וולטון.

במקום ה-13 מדורג הנסיך הסעודי אלוואליד בין טלאל אל סעוד, עם השקעות מגוונות, לרבות ביורו-דיסני ובצ'ייס מנהטן בנק, עם 15 מיליארד דולר.

במקום ה-14 נמצאת אלת הקוסמטיקה הצרפתית ליליאן בטנקור, עם 13.9 מיליארד דולר. היא האישה העשירה ביותר בתבל (מקובל אמנם להכתיר בתואר זה את אליזבת מלכת בריטניה, אך פורבס מציין, כי הונה האישי של המלכה אליזבת הוא 450 מיליון דולר, שכן האוסף המלכותי, הכולל את יהלומי הכתר, וששוויו נאמד ב-16 מיליארד דולר, שייך למעשה לעם הבריטי ובית-המלוכה מחזיק בו רק כפיקדון).

במקום ה-15: משפחת אלברכט מגרמניה, בעלת השליטה ברשתות חנויות כל-בו