חברת אירואל, רכשה בסוף השבוע שני מטוסי סילון מדגם בואינג-737, ומעתה תתחרה בארקיע, ישראייר וסאן-דור, בטיסות הנוסעים למדינות אירופה. עד כה הפעילה החברה מטוסי דאש-8 בעלי טווח מוגבל, ומיקדה עקב כך את פעילותה ליעדים קרובים, ובעיקר בעונת הקיץ.
לאחר מו"מ ממושך עם אל-על, סוכם ביום שישי האחרון, כי אירואל תרכוש ב-13 מיליון דולר שני מטוסי בואינג 737-200, שכל אחד מהם מסוגל לשאת 120 נוסעים לטווחים בינוניים.
מנכ"ל אירואל, מיקי ויינשטיין, מסר, כי המטוס הראשון יועבר ב-11 ביולי, והשני ב-15 באוקטובר. "המטוסים החדשים יוטסו ע"י טייסי החברה וטייסים מארה"ב", אמר, "בנק מישראל יעניק את המימון לביצוע העיסקה. אנו מתכננים לגייס הון בבורסה בתל-אביב בשנה הבאה, בהתאם לתוצאות העיסקיות שיושגו השנה, ונמצאים במגעים עם משקיעים להגדלת ההון".
גורמי תעופה מעריכים, כי בעקבות הצטרפות המטוסים לענף טיסות השכר, יגדל נתח שוק זה ל-%50, לעומת %20 בלבד בשנת 1998. טיסות השכר הזרות יירדו לראשונה מזה שנים משליטתן בשוק, לרמה המקובלת באירופה. הגידול המשמעותי בשכר הישראלי יביא לכך שכמיליון נוסעים יטוסו בחברות שכר ישראליות - גידול של 730 אלף איש בהשוואה לשנה הקודמת.
אירואל נמצאת בבעלות שווה בין המנכ"ל ויינשטיין, מנכ"ל אל-על לשעבר, רפי הרלב, שהוא גם יו"ר הדירקטוריון, איש העסקים הצרפתי ז'אן-פייר רוזאן וחברת כימניר
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.