בג"ץ דחה עתירת הכבלים לקבלת חלון הטירינג עם כניסת הדי.בי.אס

הנימוקים לדחייה טרם פורסמו, אולם בג"ץ מתח כבר בשבוע שעבר ביקורת קשה על חברות הכבלים

בג"ץ דחה את עתירות חברות הכבלים נגד שרת התקשורת והמועצה לשידורי כבלים ושידורי לוויין, שהוגשו בבקשה לאפשר להן חלון מקבצים (טירינג). ההרכב שדחה את ההחלטה כלל את השופטים הנשיא אהרון ברק, דליה דורנר ועבדל רחמאן זועבי.

העתירה נדחתה ללא הנמקות. השופטים הודיעו כי נימוקים לפסק הדין יינתנו בנפרד במועד מאוחר.

חברות הכבלים עתרו לבג"ץ לאחר שמשרד התקשורת אסר עליהן לספק למנוייהן שידורים על פי מקבצים. על פי שיטת המקבצים יכול המנוי לבחור לו מקבצים מסויימים של ערוצי כבלים, בנוסף למקבץ הבסיסי - ולשלם רק עבור השירותים שהוא מקבל.

משרד התקשורת והמועצה לשידורי כבלים ולוויין לא מאפשרים לחברות הכבלים - ערוצי זהב, מת"ב ותבל - לשדר על פי מתכונת מקבצים. עם זאת, נתן המשרד לחברת די.בי.אס שירותי לוויין, המשדרת שידורי לוויין, רישיון לספק ללקוחותיה ערוצים על פי מקבצים. על פי החלטת המועצה לשידורי כבלים ולוויין, תוכל הדי.בי.אס לשדר בלעדית שידורי טירינג במשך 18 החודשים שלאחר תחילת הפעלת השירות שלה, עם אופציה להרחבת החלון ל-27 חודשים.

עוד נקבע, כי הבלעדיות שניתנה לדי.בי.אס בשידורי טירינג תופסק לאחר שיגיע מספר המנויים שלה ל-250 אלף.

בדיון שהתקיים בשבוע שעבר רמזו השופטים על האפשרות שהעתירה תידחה, כאשר שאלו מדוע בחרו חברות הכבלים לא לשדר במתכונת של טירינג כאשר היו יכולות לעשות כן, לפני כמה שנים. השופטים שאלו מדוע בחרו חברות הכבלים להתחיל לספק את השירות רק בימים אלה. החברות טענו, כי חסימת האפשרות שלהן לשדר במתכונת טירינג תימנע תחרות והיא תפגע בהן קשות.

על חברות הכבלים הוטלו 20 אלף שקל הוצאות משפט שישולמו למשרד התקשורת, ועוד 20 אלף שקל שישולמו לחברת די.בי.אס שירותי לוויין. (בג"ץ 7852/98)