פלאפון ומטרוקום רוכשים את מערכת "שיתורית" לאיתור כלי רכב ב-8.5 מיליון ש'

רוכשים את עסקיה של מובילטל שנקלעה לחובות של 7 מיליון שקל * מוזי ורטהיים - בעלי %25 ממטרוקום

סגן נשיא בית המשפט המחוזי בת"א, ישי לויט, אישר היום (א') את מכירת עסקיה ונכסיה של חברת מובילטל לפלאפון וקבוצת מטרוקום, תמורת 8.5 מיליון שקל. מובילטל היא בעלת מערכת "שיתורית" לאיתור כלי רכב באמצעות לוויין. מוזי ורטהיים הוא בעלי %25 מחברת מטרוקום.

בחודש שעבר ניתן צו להקפאת הליכים נגד מובילטל, על פי בקשת א.ד.י מערכות סטריאו ואזעקות לרכב, בעלת %32.7 ממניות מובילטל, ולחברה מונה נאמן. לנאמן הוגשה הצעה נוספת לרכישת הפעילות והנכסים של מובילטל, ע"י חקשורי-קרני, תמורת 8.25 מיליון שקל.

בא כוח הנאמן, עו"ד זיו עירוני, ביקש היום מלויט לאשר את ההצעה של פלאפון-מטרוקום, תמורת 8.5 מיליון שקל במזומן. הוא טען, כי חקשורי-קרני אינם מוכנים לשפר את הצעתם.

עירוני ביקש גם להאריך את צו הקפאת ההליכים נגד מובילטל, על מנת לגבש הסדר נושים לפרעון חובותיה של החברה, הנאמדים ביותר מ-7 מיליון שקל. הוא הדגיש, כי פלאפון-מטרוקום רוכשת רק את הפעילות והנכסים של מובילטל, ולא את החברה עצמה.

ההסכם מותנה במספר תנאים מתלים, כמו אישור הממונה על ההגבלים העיסקיים, אישור משרד התקשורת להעברת התדרים המשמשים את פעילות החברה לידי הרוכשת, העברת כל נכסי הקניין הרוחני, הידע הטכנולוגיה התוכנה והחומרה המשמשים את מובילטל והעברת בסיס הלקוחות של החברה, באופן שניתן יהיה להמשיך את פעילותה כעסק חי. לחברה 7,000 מנויים, והיא מעסיקה 30 עובדים.

לויט ציין, כי לפי תיאור כללי של החובות של מובילטל נראה, כי יהיה בסכום התמורה כדי לכסות את חובותיה במסגרת הסדר נושים. ללא אישור העיסקה וללא הסדר, ואם החברה תגיע לפירוק, לא ניתן יהיה להשיג סכום כזה או קרוב אליו במסגרת הפירוק. צו הקפאת ההליכים הוארך עד 1 בספטמבר.

בין בעלי מובילטל נמצא מפכ"ל המשטרה לשעבר, אסף חפץ, המחזיק ב-%2 מהמניות. (תיק פש"ר 2355/99)