ק.א.ל חתמה אופציה לרכישת מטוס בואינג בארה"ב 747-200 ב-35 מיליון דולר

מנהלת מו"מ עם אל-אל לחכירת מטוס * עשויה בהמשך להטיס מטענים תעשייתיים

חברת ק.א.ל, שנבחרה ע"י משרד התחבורה לשמש כמפעיל המטענים הישראלי השני, חתמה בימים האחרונים עם חברת תעופה מארה"ב על אופציה לקניית מטוס בואינג מדגם 747-200 למטענים תמורת 35 מיליון דולר. כך נודע ל"גלובס". ק.א.ל נמצאת עתה במגעים עם בנקים מישראל, ובמקביל גם עם מוסדות מימון מחו"ל, לקבלת הלוואה למימון הרכש ולגיוס הון לקראת תחילת הפעילות.

מנכ"ל ק.א.ל, זוהר גילון, מסר, כי האפשרות לרכוש מטוס מודרני יותר, כגון בואינג 747-400, אינה עומדת על הפרק, הן בשל מחירו הגבוה והן בשל הצורך להפעילו לפחות 450 שעות בחודש, כלומר כ-17 שעות ביממה, על מנת שהחזקתו תהיה כלכלית.

"נתחיל לבצע טיסות ב-1 בדצמבר", אמר גילון, "ונבחנת גם האפשרות לחכור מאל-על מטוס בואינג 747-200, הפועל כיום בצי מטוסיה. בעולם התעופה מקובל להחכיר מטוסים לתקופה ארוכה, של כ-7 שנים. נטוס בעיקר לאירופה, ונטיס בראש ובראשונה מטענים חקלאיים. בהמשך נרכוש או נחכור גם מטוס מטענים בינוני, שיאפשר לנו להתחיל להטיס מטעני יצוא תעשייתי, מבלי לפגוע ביצוא החקלאי".

כ-%70 מטיסות ק.א.ל ינחתו בליאז' שבבלגיה, בה ימוקם מרכז פעילותה באירופה, ויתר הטיסות ינחתו באמסטרדם, בה נמצא מוקד המטענים של אל-על באירופה. בשלב זה אין לק.א.ל תוכניות לטוס לארה"ב.

ק.א.ל מינתה את סמנכ"ל המסחר לשעבר באל-על, דב קוניאק, לתפקיד המשנה למנכ"ל ומנהלה המסחרי. מנכ"ל החברה הבת של אל-על לטיסות שכר, יצחק מאירוביץ, מונה לתפקיד המשנה למנכ"ל ק.א.ל