אזימוט: בעלי השליטה ממשיכים לחפש את הדרך החוצה מהבורסה

משפחת רייזמן מבקשת לפצל את החברה ולמכור את הפעילות התעשייתית לאחד מבני המשפחה

לאחר כישלון בשתי הצעות רכש מנסה משפחת רייזמן, בעלת השליטה בחברת אזימוט, להוציא את פעילותה של החברה מהבורסה בדרך שונה. בני המשפחה, השולטים על כ-%66 מהמניות, מנסים להפריד בין הפעילות הפיננסית של אזימוט לבין פעילותה התעשייתית, באופן שבו תיוותר הפעילות הפיננסית בחברה הבורסאית והחלק התעשייתי ייצא ממנה.

על פי הצעה שיביאו מרדכי רייזמן ובניו, יעקב ושלמה, לאספה הכללית של אזימוט, ירכוש שלמה רייזמן את הפעילות התעשייתית (פיתוח וייצור מערכות מדידה וניווט לשוק הצבאי והאזרחי), תמורת הסכום המצרפי של יתרות הזכות שלה, שהסתכמו בסוף חודש מארס ב-17.2 מיליון שקל. המחיר שישלם שלמה רייזמן גבוה ב-%16 מהערכת שווי שביצע משרד אלמגור ושות' לאזימוט, הערכה שעמדה על 14.8 מיליון שקל.

החברה הבת של אזימוט, אפ.סי.סי, המחזיקה כיום %41 מהחברה, תרכוש ממרדכי ושלמה רייזמן את מניותיהם באזימוט, שכאמור תיוותר עם פעילות בתחום הנגזרות הפיננסיות, תמורת 8.9 מיליון שקל. הרכישה תתבצע לפי שווי ההון העצמי - 40 מיליון שקל - הנמוך ב-%11.2 מהערכת השווי, העומדת על 45.2 מיליון שקל, בדומה לשווי אזימוט בבורסה.

במקביל לרכישת החברה הבת, יקנה יעקב רייזמן (שיוותר בעל שליטה בחברה הבורסאית), מניות נוספות מהמוכרים, ובתוספת פרמיית שליטה ישלם 5.1 מיליון שקל.