באטם כבר שווה מיליארד דולר, מרום וגולדמן שווים 440 מיליון דולר

השניים החלו אמש לממש אחזקות ומכרו מניות באטם בכ-15.6 מיליון דולר

בימים האחרונים נעשה קשה קצת לעקוב אחר ביצועיה של מניית באטם הנסחרת בלונדון. פספסת יום אחד - ושווי השוק של באטם קפץ לו בעוד 100 מיליון דולר. המירוץ המסחרר הזה לא פסק גם אתמול.

עבור באטם מדובר ביום חגיגי במיוחד, בו עברה החברה, לאחר שלוש שנים בבורסת ה-AIM דלת הסחירות, לבורסה הראשית של לונדון.

כיאה ליום מיוחד כזה, פתחה אמש מניית באטם את המסחר בסערה, כשהיא מזנקת ב-%14 תוך מחזור ענק של כ-1.8 מיליון מניות. עם סיום המסחר מצאה את עצמה באטם במחיר שיא של 17.4 ליש"ט, המשקף שווי שוק של יותר ממיליארד דולר.

באופן די מתבקש החלו היום בעלי העניין בחברה לנצל את הגאות המסחררת במניה, שהשלימה עלייה יותר מ-%100 תוך שישה ימי מסחר בלבד, כדי להתחיל לממש אחזקות.

ד"ר צבי מרום, מנכ"ל החברה ומייסדה, מימש היום (ג') 450 אלף אופציות שניתנו לו לפני מספר שנים, טרם הנפקתה הציבורית של החברה, במחיר מימוש שהיום נראה מגוחך - 10 אגורות (כ-00.16 ליש"ט). מרום מכר היום את חבילת המניות שמימש במחיר של 15.75 ליש"ט למניית באטם, ומכאן שגרף כעת רווח נאה של כ-11.3 מיליון דולר.

מרום, שהינו בעל המניות הגדול בבאטם, מחזיק עדיין בכ-%27 ממניות החברה, אחזקה אשר שוויה עומד כיום על כ-270 מיליון דולר.

מי שגם הוא לא טמן את ידו בצלחת הוא יו"ר החברה, דיוויד גולדמן, שמכר היום 130 אלף מניות באטם במחיר של 16.5 ליש"ט למניה, כלומר בהיקף כולל של כ-4.3 מיליון דולר.

גולדמן, אשר משמש זה מספר שנים כיו"ר החברה, העמיק אשתקד את מעורבותו בבאטם ובמסגרת זו גם רכש בדיוק לפני שנה אחזקה של כ-%22 ממניותיה מאחד משני מייסדיה של החברה, גרשון ברס. ברס, ששימש כמשקיע פסיבי בחברה, לא האמין כנראה שבאטם תגיע תוך שנה בדיוק לשווי מדהים של מיליארד דולר, אולם גולדמן כנראה חשב אחרת, והיום הוא קוטף את הפירות.

גולדמן רכש אשתקד את המניות מברס תמורת סכום צנוע יחסית של כ-16.8 מיליון דולר, אולם כיום האמיר שווי אחזקותיו בבאטם (כיום - כ-%17) והוא עומד כיום על כ-170 מיליון דולר. הרווח הכולל "על הנייר" שגרף גולדמן מרכישת האחזקה בבאטם מגיע כיום איפוא לכ-153 מיליון דולר.

מי שרשמה רווחים מהירים עוד יותר מהשקעה שביצעה בבאטם רק לאחרונה היא חברת הענק האמריקנית M‏3, שרכשה לפני כחודש בלבד כ-%4.3 ממניות באטם תמורת סכום של 10 מיליון דולר.

ההשקעה נעשתה לפי המחיר בו נסחרה מניית באטם בלונדון בחודש אפריל, אז סוכם עקרונית על ביצוע העסקה - 4.35 ליש"ט. אולם מאז זינקה מניית באטם בכ-%300 והגיעה למחיר של כ-17 ליש"ט, ומכאן ששווי אחזקתה של M‏3 תפח תוך זמן קצר לכ-43 מיליון דולר, יותר מפי 4 מאשר ההשקעה המקורית של החברה האמריקנית.

גל המימושים הביא היום לירידה של %5 במניית באטם, שנסחרת כעת במחיר של כ-16.5 ליש"ט, מחיר אשר למרות הירידה הנוכחית עדיין משקף שווי שוק של יותר ממיליארד דולר