כונס נכסים לרשת התקליטים פיקדילי; נדחתה בקשתה להקפאת הליכים

מינוי הכונס - לבקשת הבנק הבינלאומי, הטוען לחוב של 3 מיליון שקל

שופטת בית המשפט המחוזי בירושלים, יהודית צור, מינתה כונס נכסים לרשת חנויות התקליטים פיקדילי, לבקשת הבנק הבינלאומי. בהתאם לבקשה, מונה עו"ד ישי בית-און לכונס הרשת, לצורך מימוש איגרת חוב והצבת שמירה.

בעקבות מינוי הכונס, הוצבה שמירה על 11 חנויות פיקדילי: 3 חנויות בתל-אביב, 3 חנויות בירושלים, וכן חנויות בקניון איילון, בחיפה, רמת-השרון, באר-שבע, וקניון הזהב בראשון לציון.

הבנק טען, באמצעות בית-און, כי לטובתו איגרת חוב של פיקדילי, בגובה של כ-3 מיליון שקל. בקשת הבנק למינוי כונס ניתנה בתגובה לבקשה להקפאת הליכים שהגישה פיקדילי.

נשיא בית המשפט המחזוי בירושלים, ורדי זיילר, דחה את הבקשה להקפאת הליכים, לאחר שקבע, כי אין תוכנית להבראת החברה ואין נתונים כספיים מהם ניתן להסיק כי המשך ההפעלה יביא מזור לחולייה של החברה.

הדיון הבא בבקשה יתקיים מחרתיים (ד') בבית המשפט המחוזי בירושלים.

בבקשה למינוי כונס, טען הבנק שנושים מנסים להשתלט על נכסי החברה, תוך ניסיון להעדיפם על פני נושים אחרים. לטענת הבנק, חובות החברה הובטחו לו באיגרת חוב, ובהתאם לה שיעבדה החברה בשיעבוד צף מדרגה ראשונה את מפעליה וכל הנכסים, הרכוש והזכויות שיש לה.

הבנק טען, כי מבקשת פיקדילי להקפאת הליכים עולה כי היא מודעת לקשיים הכספיים אליה נקלעה ולקשיי הנזילות. ברור, טען הבנק, כי החברה נמצאת במצב של התמוטטות כלכלית, ובשל דחיית בקשתה להקפאת ההליכים, יש חשש כי הנושים השונים ינסו להשתלט על סחורות ורכוש כך שהבנק ייתקל בשוקת שבורה בבואו לממש את השיעבוד השוטף.

בבקשת פיקדילי להקפאת הליכים, באמצעות עו"ד יששכר בר-הלל, טענה החברה, כי היא נכנסה לחובות על רקע ירידה דרסטית במכירות בחודשים האחרונים עקב הפצת קלטות ותקליטורים פיראטיים, וכן עקב השקעה כספית גבוהה בחנויות, המוערכת בכמיליון דולר.

סיבה נוספת, לדברי החברה, היא המיתון שהביא לירידת מחזורי המכירות וכן לירידת מחירי הקלטות והתקליטורים.

הקבוצה ציינה, כי היא מעסיקה כ-40 עובדים בנוסף לבעלי המניות שעובדים בניהול עסקי הקבוצה. לטענתה, קיימת חשיבות למתן צו ההקפאה המבוקש כדי למנוע את השתלטות הד ארצי, השולטת בטאואר רקורדס ומפעילה אף היא חנויות למכירת תקליטורים על עסקי הקבוצה. לטענתה, אם יינקטו הליכי כינוס, הדבר יביא לכך שהשקעותיה של קבוצת פיקדילי בחנויות ירדו לטמיון.

החברה טוענת, כי סך התחייבויותיה בגין עסקיה לא כולל רכישת חנות בדמי מפתח ולא כולל חובות בבנקים, עומד על כ-9.5 מיליון שקל. לחברה רכוש שוטף בגובה כ-2.5 מיליון שקל. החוב לספקים, בגובה 5.5 מליון שקל, אינו מובטח.

לטענתה, ביוני פנתה לשלושת ספקיה העיקריים: אן.אם.סי, הליקון והד ארצי, וביקשה מהם שלא להציג לפרעון את השיקים שנמסרו להם בתמורה לסחורה. עד יוני השנה נענו החברות לבקשה, אלא שלקראת סוף החודש החליטה הד ארצי להציג השיקים לפרעון. לטענת פיקדילי, להד ארצי יש אינטרס לגרום לפירוק פיקדילי, כדי לגרום לכך שפיקדילי תצא מהשוק.

עוד טוענת החברה, כי מחזורי המכירות של הקבוצה ירדו מ-2.3 מיליון שקל בחודש ינואר ל-1.5 מיליון שקל ביוני. לדבריה, ההכנסות במחצית הראשונה של השנה ירדו בכ-3 מיליון שקל.

לאור זאת, ביקשה החברה למצוא משקיע שיירכוש את עסקיה ויפעיל את החנויות. כן ציינה החברה, כי בעליה, אברהם בראון, עושה מאמצים למכור דירה בבעלותו המשועבדת לבנק, בגובה 1.2 מיליון שקל