סיטונאית הטיסות יוסי טורס, משווקת התיירות הולידייס וחברת התעופה אירואל, החלו אתמול (ב') בביצוע טיסות שכר ישראליות להונגריה, לראשונה בתולדות התעופה בין המדינות.
החברות יפעילות מעתה טיסה בין תל-אביב לדברצן, העיר השנייה בגודלה בהונגריה, ויטיסו נוסעים בעיקר לאתרי מרפא מוכרים בגבול הונגריה-רומניה. טיסות השכר מוזילות את מחירי הטיסות להונגריה, שנשלטו עד כה ע"י חברות התעופה הסדירות - אל-על ומאלב ההונגרית.
החל מתחילת חודש אוגוסט תתוגבר תדירות הטיסות מישראל להונגריה, ותבוצע טיסה אחת בשבוע. ישראל והונגריה מקיימות בימים אלה מגעים לפתיחת נתיב שכר בין תל-אביב לבודפשט, הבירה. עד כה לא העניקה ממשלת הונגריה אישור לטיסות אלה, אך גורמים בחברות שהחלו בטיסות השכר העריכו, כי תחילת הפעילות לדברצן תוביל בהמשך גם לטיסות לבודפשט.
החברות מתכוונות להטיס בנוסף לתנועת התיירות גם פועלים רומנים, המגיעים לעבודה בישראל. רובם של פועלים אלה הם מאיזור מזרח רומניה, הגובל באיזור דברצן, וכיום הם נאלצים לטוס לבוקרשט, בירת רומניה, כדי להתחבר לטיסות לישראל. יוסי טורס והולידייס מנהלות בימים אלה מגעים עם מספר חברות כוח-אדם, המעסיקות פועלים מרומניה, כדי ליצור הסכמים להטסות עובדיהן.
הטיסות להונגריה הן הטיסות הראשונות שמבצעת אירואל לאירופה במטוסי סילון. הטיסה מבוצעת במטוסי בואינג-737, המכילים כ-120 נוסעים, לאחר שהחברה הפעילה עד כה רק מטוסי טורבו-פרופ שטווח הטיסה שלהם מוגבל. עובדה זו מנעה ממנה להטיס נוסעים ליעדים במרכז ומערב אירופה, והיא התמקדה בטיסות לתורכיה ויוון.
הטיסה הראשונה הוצעה לנוסעים ב-333 דולר, אולם החל מאוגוסט יעלה המחיר ל-369 דולר. המחיר כולל העברה לבודפשט באוטובוס, או הסעת הנוסעים לעיירות המרפא ההונגריות או הרומניות
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.