הירוקים נגד הסלולרים; מורל נגד זילברשטיין

מפלגת הירוקים שכרה את הפרסומאי מוטי מורל, להפקת קמפיין נגד האנטנות הסלולריות, מול הקמפיין המשותף שמפיקות שלוש החברות הסלולריות, פלאפון, סלקום ופרטנר-אורנג'. מורל ניהל את אסטרטגיית הפרסום המוצלחת של הליכוד במערכת הבחירות ב-1996 ושל ישראל בעליה בבחירות השנה.

כפי שפורסם ב"גלובס", באחרונה שכרו שלוש החברות את חברת GCS - בניהולם של ראשי קמפיין הבחירות של ישראל אחת - טל זילברשטיין, משה גאון ושלושת היועצים האמריקנים - כדי להפיק קמפיין, שישכנע את הציבור שלא נשקפת לו סכנה מהאנטנות הסלולריות. בסוף השבוע שעבר קיבלו החברות את אישור הממונה על ההגבלים העסקיים, דוד תדמור, לפעול במשותף בנושא זה.

בשבוע שעבר, עוד לפני קבלת האישור, התלוננה מפלגת הירוקים אצל הממונה על ההגבלים, על כך שהחברות הסלולריות, כנראה באמצעות GCS, הפיקו מגזין הנקרא "העולם הסלולרי", שחולק בשבוע שעבר באמצעות העיתון "מעריב". עו"ד רם דקל טען, בשם הירוקים, שהמגזין מהווה שופר תעמולה של החברות הסלולריות, והוא מהווה התארגנות אסורה על פי חוק ההגבלים העסקיים.

ל"גלובס" נודע, כי מפלגת הירוקים מפיצה סטיקר האומר "חפש את האנטנה וצלצל" עם מספר המכוון לתא קולי ששכרה המפלגה כדי לאסוף תלונות ומידע. המפלגה הודיעה, שהיא נוקטת בצעד כזה מכיוון שהחברות הסלולריות מסרבות לגלות לציבור היכן מוצבות האנטנות