שובר קופות בוול סטריט

השנה אין בלוקבסטר (שובר קופות). בלוקבסטר, הרשת הגדולה בעולם להשכרת סרטי וידאו, נכנסה אתמול לראשונה לשוק המניות האמריקני, אך המניות, שמחיר ההנפקה שלהן נקבע על 15 דולר למניה, לא הצליחו לגרוף מחיר גבוה יותר.

במחיר שנקבע אתמול, מגיע שווי השוק של החברה ל-3.8 מיליארד דולר. סכום זה כולל חוב של 1.2 מיליארד דולר, לאחר ניכוי ההכנסות מהנפקה הראשונית אתמול. כלומר, החברה נסחרת בשווי הגבוה פי 0.9 מסה"כ המכירות, בתוספת פחת ובלאי.

נתון זה מגוחך, בהתחשב במותג רב העוצמה של הרשת, לצד מעמדה המוביל בשוק. (פלח השוק של החברה בארה"ב עומד על %31 ונמצא במגמת עליה), ונוכח ביצועיה העסקיים המרשימים.

החברה רשמה גידול דו-ספרתי בהכנסות וברווח, בזכות הגברת פעילות השיווק שלה ופתיחת חנויות חדשות.

הבעיה, כמובן, היא הופעתו החזקה של המוצר המתחרה, ה-Video on demand המסופק על ידי חברות הטלוויזיה בכבלים. מוצר זה צפוי לפגוע בחנויות להשכרת סרטי וידאו.

עם זאת, לכל טכנולוגיה חדשה לוקח יותר זמן מהצפוי עד להתבססותה בשוק, כך שבינתיים יכולה בלוקבסטר להמשיך להגדיל את פלח השוק שלה בענף מגוון, ולגרוף עוד מזומנים לכיסה. מניותיה נראות כרגע השקעה כדאית.

ויאקום, החברה האם של בלוקבסטר, תתמקד בינתיים בעסקי הטלוויזיה בכבלים שלה, ובענף הסרטים. אחזקותיה כוללות את רשת MTV ואת אולפני פראמונט, הגדלים עתה בקצב שנתי של %20-%15.

כעת ניתן לומר, שמאזן החברה שוב "בריא", וסביר להניח שהיא תפעל הן לרכישה חוזרת של מניותיה, והן לרכישה או השתלטות על חברות מתחרות בענף.

פקיסטאן: "התקפה הודית ברברית"

חיל הים של פקיסטאן ערך הלוויה ל-16 מאנשיו, שנהרגו כשמטוס קרב הודי הפיל מטוס ביון של פקיסטאן שלשום, סמוך לגבול בין המדינות. ראש ממשלת פקיסטאן, נוואז שריף, אמר ש"ההתקפה הברברית" תסבך את שיחות השלום בין המדינות. ג'ורג' פרננדס, שר ההגנה ההודי, אמר שהוא אינו סבור ששתי המדינות נמצאות על סף מלחמה, אך אמר ששיחות השלום יחודשו רק עם שוך המתיחות ביניהן.

ביופורד אוניל מואשם ברצח

ביופורד אוניל פארו (37) החשוד בירי על המרכז הקהילתי היהודי בלוס אנג'לס, בו נפצעו חמישה נבי אדם, כולל 3 ילדים, הואשם ברצח דוור אמריקני ממוצא פיליפיני, ובאחזקה בלתי חוקית של נשק. פארו, חבר בארגון הניאו נאצי האלים "קבוצות האומות האריות", יואשם כל הנראה גם בחמישה סעיפים של ניסיון לרצח בלוס אנג'לס. פארו הסגיר את עצמו לאחר שנפתח אחריו מצוד נרחב. הוא הרג את הדוור ג'וזף אילטו, בשעה שנמלט מזירת ההתקפה שביצע.

אוסטרליה נגד דיג טונה

אוסטרליה מסרה שתפעל להשגת צו שיאסור על פעילות דייג ניסיונית של יפאן, מבית הדין הבינלאומי לעניינים ימיים. אוסטרליה מבקשת לקבוע שמה שהיא מכנה "דייג מסחרי מוסווה" של דגי טונה מזן בסכנת הכחדה, הוא בלתי חוקי. יפאן חידשה את תוכנית הדיג הזאת ב-1 ביוני, למרות מחאות ניו זילנד ואוסטרליה.

באייר צופה גידול ברווחים

חברת הכימיקלים הגרמנית באייר (Bayer) הודיעה היום (ה') שהיא צופה שבעקבות הנפקת אגפא-גבארט, החטיבה הבלגית שלה בתחום הצילום, תבוא הגדלה משמעותית ברווחיה לשנת התקציב הקרובה, לאחר שמכירת החטיבה לצבור הביאה לעליה של %55.6 ברווח לפני מס במחצית הראשונה של השנה, שהסתכם ב-2.31 מיליארד אירו (2.16 מיליארד דולר), לעומת רווח של 1.49 מיליארד אירו בתקופה המקבילה אשתקד. להוציא רווח חד פעמי ממכירת אגפא, רשם הרווח התפעולי למחצית הראשונה ירידה של %3.7, והסתכם ב-1.5 מיליארד אירו.

תוצאות טובות מפתיעות לג'יטרוניקס

חברת שירותי המחשבים ההולנדית ג'יטרוניקס, מסרה שרווחיה נטו, במחצית הראשונה, לפני הוצאות פחת ובלאי, עלו ב-%57 ל-80 מיליון אירו, (85.2 מיליון דולר), לעומת 51 מיליון אירו שנה קודם לכן. החברה מסרה, שהיא מצפה לצמיחה נוספת במחצית השנייה, למרות ששולי הרווח התפעולי שלה ירדו ל-%9.1 במחצית הראשונה, מ-%9.4 שנה קודם לכן. הרווח התפעולי בחצי השנה עלה ב-%62, ל-108 מיליון אירו.

דייהו: מכוניות בלבד

יו"ר ועדת הפיקוח הפיננסי של קוריאה, האחראית על הארגון מחדש של כלכלתה, אמר שכל עסקיה של קבוצת דייהו, מלבד חטיבות ייצור הרכב, יימכרו כדי להחזיר את חובותיה, הנאמדים ב-57 מיליארד דולר. לי הון ג'אי, אמר שכל עסקיה האחרים, יפוצלו או יימכרו עד סוף השנה.« פפייננשל טיימס « שובר קופות בוול סטריט