מונתה ועדת גבולות שיפוט לישובים הבדוויים

שר הפנים, נתן שרנסקי, מינה ועדת גבולות, בראשות פרופ' יוסי בן ארצי, לבדיקת תחומי השיפוט של המועצות האזוריות בגליל, בהן יש ישובים בדוויים: נוף הגליל (8 ישובים), גלבוע (4 ישובים), משגב, שבתחומה הכפר סלאמה, המבקש להסתפח למועצת נוף הגליל.

לדברי יו"ר הוועדה המחוזית צפון, יגאל שחר, הצורך בבדיקה נובע מרצונם של הישובים הבדוויים לקבוע מחדש את גבולות המועצה, ולעבור ממועצה אחת לשניה.

הצורך בהקמת ועדת הגבולות התעורר במאי השנה, לפני הבחירות המוניציפליות למועצות האזוריות, כאשר שלושה ישובים בדוויים: רומנה, עוזר ורומט אל הד, ביקשו שלא להיכלל בתחום המועצה האזורית נוף הגליל, ולהקים לעצמם מועצה עצמאית משלהם. הישובים פנו לבג"ץ, וביקשו ממנו שלא להשתתף בבחירות ולהקים מועצה נפרדת. בג"ץ המליץ על הקמת ועדה שתחליט לאן ישתייכו הישובים מבחינה מוניציפלית.

לאחר החלטת בג"ץ הקימה הוועדה המחוזית צפון ועדה ברשות אבי קרמפה, ראש המועצה האזורית מעלה יוסף, שבחנה את ההשתייכות המוניציפלית של הישובים. ועדת קרמפה המליצה על הקמת ועדת גבולות נרחבת של משרד הפנים, שתסדיר את נושא השתייכותם של הישובים הבדוויים למועצות האזוריות השונות. בעקבות המלצה זו החליט שר הפנים על הקמת ועדת בן ארצי.

ועדת בן ארצי תתבקש לקבוע גבולות חדשים למועצות האזוריות השונות בהן ישובים בדוויים. לדברי שחר, מעבר ישובים ממועצה למועצה אפשרי, מאחר וישובים שונים יכולים להיכלל במועצה אזורית אחת, גם אם אין ביניהם רצף טריטוריאלי.« דליה טל « מונתה ועדת גבולות שיפוט לישובים הבדוויים