יוניטרוניקס תגייס כ-8.5 מ' ד' בבורסת היורו אן.אם בבריסל

למרות בלימתו של גל ההנפקות בבורסת הנוייר מרקט של פרנקפורט, עושה רושם שבשאר בורסות ה"נובו מרשה" העסקים כרגיל, וזרם החברות הישראליות אינו עושה סימנים כמי שעומד להיפסק. כעת נודע על חברה ישראלית נוספת שמשחרת לפתחה של אירופה. הכוונה לחברת יוניטרוניקס מלוד, אשר מתכוונת לגייס סכום של כ-8.5 מיליון דולר בבורסת ה"יורו אנ.אם" של בריסל.

הנפקתה של יוניטרוניקס צפויה להתבצע לפי שווי חברה צנוע מאוד - כ-33 מיליון דולר אחרי הכסף.

החברה מתכוונת להנפיק כ-2.2 מיליון מניות חדשות לפי מחיר של 3.72 יורו (3.88 דולר) למניה ולגייס כאמור סכום של כ-8.5 מיליון דולר.

החתם הראשי בהנפקה הוא בנק ההשקעות הבלגי סמיתס, שהנפיק בבריסל גם את חברת פרו-לייזר הישראלית.

בכך, אגב, לא מתמצה הקשר בין פרו-לייזר ליוניטרוניקס. חברת מברלי (MABERL), בעלת השליטה בפרו-לייזר, היא גם בעלת אחזקה צנועה (של כ-%0.5) ביוניטרוניקס, ומנכ"ל פרו-לייזר רוני יגרמן, משמש מזה כחודשיים גם כדירקטור ביוניטרוניקס.

שני חתמים שישמשו לצדו של סמיתס הבלגי בהנפקת יוניטרוניקס הם בנק דלתא לויד ההולנדי וסיריל פינאנס הצרפתי.

יוניטרוניקס, אשר נוסדה לפני כעשר שנים, עוסקת בפיתוח וייצור של בקרים המשמשים בעיקר מפעלי תעשייה שונים ומסייעים להם בפיקוח על תהליכי המיכון והייצור. בין השאר הכוונה לתעשיות הרכב, הפטרוכימיים והטקסטיל.

החברה נמצאת כעת בשלבי פיתוח של מוצר המבוסס על תקשורת אינטרנט ואינטרא-נט, אשר בו היא תולה תקוות רבות ואשר להערכתה צפוי להביא לגידול משמעותי בהכנסותיה.

מייסדה של יוניטרוניקס הוא חיים שני (39), המשמש גם כמנכ"ל ויו"ר החברה. יחד עם אשתו, ברקת שני (36), המשמשת כסגנית נשיא בחברה, מחזיקים השניים ברובן הגדול של המניות ביוניטרוניקס, כאשר לאחר ההנפקה הם צפויים להידלל מעט להגיע לאחזקה של כ-%77.

משפחת שני החזיקה בבעלות המלאה בחברה (%100) עד לנובמבר אשתקד, אז נכנסה להשקעה צנועה בחברה חברת ההשקעות מברלי, שהיא כאמור גם בעלת השליטה בחברת פרו-לייזר. למברלי יש כיום אחזקה מזערית של כ-%0.5 בחברה, והיא צפויה להגדיל מעט את אחזקתה על ידי רכישת מניות בהנפקה, דבר אשר בעקבותיו היא צפויה להגיע לאחזקה של כ-%0.9.

הכנסותיה של יוניטרוניקס בשנת 98' הסתכמו בכ-11 מיליון שקל - עלייה קלה לעומת הכנסות בסך 10.6 מיליון שקל שרשמה החברה ב-97'. החברה הצליחה אשתקד להציג רווח נקי מזערי של של 28 אלף שקל - וזאת בהשוואה להפסד של 684 אלף שקל שרשמה שנה קודם לכן.

במחצית הראשונה של שנת 99' הציגה החברה הכנסות של כ-5.7 מיליון שקל, כשהרווח הנקי תופח ל-239 אלף שקל.

החברה מעריכה כי בשנים הקרובות צפויה צמיחה מהירה בהכנסותיה, אשר לדבריה צפויות להסתכם השנה ב-4 מיליון דולר. בשנת 2000 חוזה יוניטרוניקס כי תציג כבר הכנסות של 10 מיליון דולר ובשנה שלאחר מכן יקפצו להערכתה ההכנסות לכ-31 מיליון דולר.« מאת עדי מנדלסון « יוניטרוניקס תגייס כ-8.5 מ' ד' בבורסת היורו אן.אם בבריסל