שווי האופציות שמחזיקה הנהלת פרטנר-אורנג': כ-70 מיליון דולר

חברי הנהלת פרטנר מחזיקים באופציות לרכישת %3.5 ממניות החברה; עפ"י הערכות, גלומה בתוכנית הטבה משמעותית

חברי הנהלת פרטנר מחזיקים באופציות לרכישת %3.5 ממניות החברה. בין ראשי ההנהלה מצויים המנכ"ל, עמיקם כהן, סגן הנשיא לשיווק, יעקב קדמי, סגן הנשיא לפיתוח עיסקי, עדי בירן, וסגן הנשיא למכירות, אפי רוזנהאוס. הואיל ופרטנר מתכננת לבצע הנפקת מניות בסוף אוקטובר לפי שווי חברה של 2.5 מיליארד דולר, שווי האופציות לאחר ההנפקה יעמוד על 70 מיליון דולר. פרטי תוכנית האופציות אינם ידועים, אך בכל מקרה, מדובר בהטבה משמעותית.

נתונים אלה הגיעו לידי "גלובס" מדו"ח של בית ההשקעות האמריקני, סלומון סמית' בארני, שניתח את עסקיה של פרטנר. סלומון סמית' בארני אף עורב בהנפקה, אותה מובילים בתי ההשקעות וורבורג דילון ריד ומורגן סטנלי.

סוגיית תגמול הבכירים היוותה מקור לתרעומת בקרב בכירים בסלקום. בסופה של הסערה ולאחר פיטורי סמנכ"ל שירות הלקוחות בסלקום, מיקי מרגלית, ופרישתו של המשנה למנכ"ל, שלום מנובה, קיבלה ההנהלה אופציות ל-%0.23 ממניות החברה. אחזקות אלה שוות ערך ל-7 מיליון דולר בלבד - עשירית מהתגמול אותו צפויה לקבל הנהלת פרטנר.

כלכלני בית ההשקעות האמריקני מעריכים, כי שוק הסלולר הישראלי יפגין צמיחה שנתית ממוצעת של %13 במספר המנויים, וכי ל-%77 מאוכלוסית ישראל יהיה מכשיר סלולרי עד שנת 2005, לעומת %41 כיום.

עוד צויין בדו"ח, כי כמעט כל אוכלוסיית ערביי ישראל המנויים לשירותי הסלולר של פלאפון, כ-80 אלף איש, עברה לרשת פרטנר. זאת, בשל האפשרות לבצע "נדידה" בשטחי הרשות הפלשתינית, שם פועלת חברת פל-טל עם טכנולוגיה זהה לזו של פרטנר. צמד האנליסטים של סלומון סמית' בארני מעריכים, כי הורדת המחירים ב-%25 בממוצע על ידי פלאפון לא תפגע בצמיחת פרטנר.

בעלי המניות בפרטנר כוללים את האצ'יסון וומפואה, חברת השקעות מהונג קונג, המחזיקה ב-%45, מת"ב (%19.6), אלביט (%15.9), יורוקום ופועלים תקשורת (%15.9) והנהלת החברה (%3.5). (ראה "שוק ההון").« מאת אליאב אללוף « שווי האופציות שמחזיקה הנהלת פרטנר-אורנג': כ-70 מיליון דולר « חברי הנהלת פרטנר מחזיקים באופציות לרכישת %3.5 ממניות החברה; עפ"י הערכות, גלומה בתוכנית הטבה משמעותית