איציק: לא להעתיק לראשל"צ את מתקני הגז בפי גלילות - אלא לאשדוד

השרה לאיכות הסביבה, דליה איציק, אמרה היום (ג'), כי היא מתנגדת להעתקת מתקני פי גלילות לראשון לציון. הדברים נאמרו בתום סיור שערכה איציק בעיר יחד עם ראש העיריה, מאיר ניצן, נציגי התושבים ואנשי מקצוע מהמשרד לאיכות הסביבה.

לטענת איציק, יש בנמצא חלופות טובות יותר לאתר פי גלילות מאשר ראשון לציון, בהן אשדוד. היא הוסיפה, כי נפגשה בעניין זה לפני כשבוע עם ראש עיריית אשדוד, צבי צילקר, שלא הביע התנגדותו להעברת המיתקנים לאזור התעשייה הצפוני באשדוד. השניים סיכמו, כי המשרד לאיכות הסביבה יממן סקר סיכונים ראשוני עבור האזור המוצע באשדוד.

באשדוד קיימים מתקנים קיימים, האתר מרוחק מהעיר, וחברות הגז עצמן טוענות שהאתר באשדוד יותר טוב וקרוב למקום הפריקה של הגז. בנוסף אין צורך לשנע את הגז לאתר באשדוד במיכליות, כפי שנעשה בפי גלילות, או בצינור, כפי שצריך יהיה לעשות לראשל"צ.

ההממשלה הקודמת החליטה שהאתר החלופי לפי גלילות יוקם בראשון לציון. ההחלטה הוקפאה לפני הבחירות ולמעשה עד היום לא התקיים בממשלה דיון בנושא.

הקמת אתר חלופי באשדוד צפויה לעורר התנגדות של משרד הבטחון.« מאת זהבה דברת « איציק: לא להעתיק לראשל"צ את מתקני הגז בפי גלילות - אלא לאשדוד