180 מיליון דולר תוך 5 חודשים

אודיוקודס השלימה בסוף השבוע הנפקה שנייה בוול-סטריט, פחות מחמישה חודשים לאחר ההנפקה הראשונה * החברה גייסה 123 מיליון דולר, מחצית מהסכום בהצעת מכר

חברת אודיוקודס השלימה בסוף השבוע שעבר את ההנפקה השנייה בוול-סטריט וגייסה 123 מיליון דולר ברוטו. אודיוקודס ביצעה את ההנפקה השנייה פחות מחמישה חודשים לאחר הנפקתה הראשונה, במאי השנה. החברה הנפיקה 3 מיליון מניות, מהן 1.5 מיליון מניות חדשות ו-1.5 מיליון מניות נמכרו על-ידי בעלי מניות בחברה בהצעת מכר.

ההנפקה נסגרה על 41 דולר למניה, והחברה עצמה גייסה, אם כן, כ-61 מיליון דולר, ואילו בעלי השליטה בחברה שלשלו לכיסם סכום דומה. בעלת המניות הגדולה ביותר באודיוקודס היא חברת די.אס.פי גרופ, המחזיקה ב-%17.7 ממניותיה, אחזקה ששוויה מסתכם בכ-138 מיליון דולר, לאחר שמכרה מניות בכ-25.8 מיליון דולר.

בעלי המניות הגדולים הנוספים באודיוקודס הם צמד המייסדים, ליאון ביאליק ושבתאי אדלרסברג, המחזיקים ב-%15.4 ממניות החברה כל אחד. אחזקתם של כל אחד מהם באודיוקודס מסתכמת בכ-121 מיליון דולר, לאחר שמכרו מניות במסגרת ההנפקה השנייה בסכום של כ-6 מיליון דולר כל אחד.

שני בעלי מניות נוספים באודיוקודס הן קרן ג'נסיס, המחזיקה ב-%5.2 ממניות החברה, וקרן פולאריס שברשותה %4.3 ממניותיה, שמכרו מניות במיליוני דולרים בהנפקה השנייה (ראו טבלה מצורפת) והספיקו כבר לרשום על השקעתם רווחים של עשרות מיליונים.

את ההנפקה השנייה הוביל הרכב דומה לזה שהוביל את הנפקתה הראשונה של אודיוקודס בסוף חודש מאי. החתם הראשי הוא בנק ההשקעות אופנהיימר, וכחתמי משנה משמשים וורבורג דילון ריד ופייפר ג'פרי. כחיזוק הצטרף להנפקה הנוכחית חתם משנה נוסף, בנק ההשקעות רוברטסון סטיבנס, שלא נטל חלק בהנפקתה הקודמת של החברה.

ההנפקה המוצלחת של אודיוקודס בסוף מאי, שבה גייסה כ-56 מיליון דולר, לא זכתה משום מה לכיסוי התקשורתי ולחשיפה המטאורית שלהם זכו שתי הנפקות ישראליות אחרות שבוצעו באותה עת. הכוונה להנפקותיהן של קומטאץ' ובקווב, שעשו את דרכן לוול-סטריט בתחילת הקיץ בהרבה רעש וצלצולים, אולם עד היום אינן מצליחות להציג הישגים מסעירים, למרות תג האינטרנט המוצמד אליהן והמבטיח לכאורה הנפקות לוהטות ומוצלחות.

מול הביצועים הלא-מרשימים האלה בולטים הישגיה של מניית אודיוקודס, שזינקה מאז הנפקתה ביותר מ-%200 - מה שהופך את אודיוקודס להנפקה הישראלית המוצלחת ביותר בוול-סטריט השנה, אף שלא לוותה מסע יחצ"נות מתוקשר וממושך כמו שתי אחיותיה.

את הנפקתה הראשונה ביצעה אודיוקודס לפי שווי של כ-240 מיליון דולר אחרי הכסף ועתה היא כבר נסחרת לפי שווי של כ-780 מיליון דולר, אחת הישראליות הבולטות בוול-סטריט.

הנהנית הגדולה מהנפקתה של אודיוקודס היא, כאמור, חברת די.אס.פי.ג'י, העוסקת בפיתוח שבבים למשיבונים דיגיטליים, והקשר שלה לאודיוקודס אינו מצטמצם בהיותה בעלת המניות הגדולה ביותר בחברה. צמד מייסדיה של אודיוקודס, שבתאי אדלסברג וליאון ביאליק, היו במשך שנים מאנשי המפתח בדי.אס.פי גרופ, כשאדלסברג נמנה עם מייסדיה של החברה ואילו ביאליק שימש במשך 5 שנים ראש מחלקת דחיסת הדיבור בה.

אודיוקודס, שהוקמה על ידי אדלסברג וביאליק בשנת 93', עסקה בשנים הראשונות לקיומה בעיקר בביצוע פרויקטים מוזמנים ובמכירת רישיונות לטכנולוגיה שפיתחה. לפני שלוש שנים החלה החברה לפתח קו מוצרים עצמאי של שבבי דחיסת קול לרשתות תקשורת נתונים, שהיו הבסיס למוצריה של החברה כיום.

התחום של אודיוקודס הוא פיתוח מוצרי תוכנה וחומרה שנועדו לאפשר לחברות טלקומוניקציה להתגבר על המכשולים בשידורי קול ופקס על גבי רשתות תקשורת נתונים ואינטרנט. מוצריה של החברה כוללים תוכנות ושבבים להמרת אותות אנלוגיים לדיגיטליים (DSP), כרטיסי תקשורת ותוכנות תקשורת.

עם לקוחותיה של החברה נימנים חברות טלקומוניקציה ידועות בעולם כמו אסנד, שנרכשה לפני כמה חודשים על ידי לוסנט, סיסקו, אלקטל, קלארנט וגם ווקלטק הישראלית.

אודיוקודס מאפשרת בין היתר ללקוחותיה לבנות ציוד שישתלב במאמציהן של חברות הטלפוניה המובילות לבנות רשת תקשורת על בסיס פרוטוקול האינטרנט, כשהיא נהנית מאיכות של רשת תקשורת טלפונית רגילה.

מומחיותה של אודיוקודס היא בדחיסת קול. מדובר בטכנולוגיה המאפשרת לצמצם את רוחב הפס שגוזל אות קול על ידי דחיסתו וצמצומו, תוך שמירה על איכות קול סבירה. לשם כך מנצלת אודיוקודס את יכולתה בתחום פיתוח שבבי ה-DSP, המעניקה לה מגוון יישומים בתחום של דחיסת קול, פקס ומודם על גבי רשתות תקשורת נתונים כגון פריים ריליי, ATM ופרוטוקול אינטרנט.

ברמה האסטרטגית מתמקדת אודיוקודס בסגמנט העליון של השוק, שבו יש ביקוש לציוד טלפוניית אינטרנט באיכות וקיבולת גבוהים ולקוחות המוכנים לשלם מחירים בהתאם. עם זאת היא שומרת על קו מוצרים רחב הכולל פלטפורמות שרתים אנלוגיים.

מתחרותיה העיקריות של אודיוקודס בתחום של פתרונות ה-DSP הן טלוג'י נטוורקס (TELOGY) והוטהאוס (HOTHAUSS) האמריקניות. מדובר בשתי ספקיות הפועלות במסגרת הסכמי OEM עם יצרנים המשתמשים בתוכנות DSP במקביל לשבבים מתוצרתה של טקסס אינסטרומנטס. מעריכים שחברות נוספות כמו רוקוול, אנלוג דיווייסס ומוטורולה ישיקו בקרוב שבבים דומים. בתחום כרטיסי התקשורת מתחרותיה של אודיוקודס הן אנלוג קורפוריישן, דיאלוג'יק, נייצ'ורל מיקרוסיסטמס וראדיסיס - כולן אמריקניות.

די.אס.פי.ג'י, שפרישתם של אדלסברג וביאליק הנחיתה עליה מכה קשה, העדיפה לשתף פעולה עם החברה החדשה שהקימו השניים, כשהיא מזמינה ממנה פרויקטים ועבודות פיתוח שסייעו למימון פעילותה של החברה בשנים הראשונות לקיומה.

במקביל חתמה די.אס.פי גרופ על הסכמי שיתוף פעולה טכנולוגיים עם אודיוקודס, ובהמשך אף השקיעה מהונה בחברה והפכה לבעלת המניות הגדולה בה.

את העליות המסחררות של מניית אודיוקודס אפשר להבין מעיון בתוצאותיה הכספיות של החברה, המשקפות צמיחה מואצת. החברה מיהרה לפרסם את דו"חותיה הכספיים לרבעון השלישי טרם ההנפקה והציגה מכירות של כ-8.3 מיליון דולר ברבעון ורווח נקי של כ-2.9 מיליון דולר (%45 יותר משברבעון הקודם). על בסיס הרבעון האחרון נסחרת החברה במכפיל רווח של כ-67, המשקף ציפיות להמשך צמיחתה המסחררת.« מאת עדי מנדלסון « 180 מיליון דולר תוך 5 חודשים « אודיוקודס השלימה בסוף השבוע הנפקה שנייה בוול-סטריט, פחות מחמישה חודשים לאחר ההנפקה הראשונה * החברה גייסה 123 מיליון דולר, מחצית מהסכום בהצעת מכר