צבי האוזר התפטר מראשות המועצה לשידורי כבלים ולוויין עקב חילוקי דעות עם בן-אליעזר

מקורביו: דחה בקשת בן-אליעזר להמשיך בתפקידו * המחלוקת העיקרית - על הארכת זכיונות הכבלים

צבי האוזר, יו"ר המועצה לשידורי כבלים ולוויין, הודיע לשר התקשורת, בנימין בן-אליעזר, על התפטרותו מתפקיד זה ומתפקיד יו"ר מינהלת השידורים.

התפטרותו של האוזר לא היתה מפתיעה, מכיוון שמאז היכנסו של בן-אליעזר לתפקיד שר התקשורת, הוא שינה את מדיניות המשרד בנושא השידורים, מדיניות אותה הוביל האוזר בגיבויה של שרת התקשורת הקודמת, לימור לבנת. האוזר היה בתחילת הקדנציה של לבנת יועצה האישי, וכעבור שנה וחצי מונה לתפקידו. לפני כן היה דובר סיעת הליכוד בעת הבחירות ב-1996.

האוזר לא היה מוכן להגיב. מקור המקורב אליו מסר, כי בן-אליעזר ביקש ממנו להישאר בתפקידו אך הוא סירב. לא ניתן היה להשיג את תגובת דוברת משרד התקשורת.

מאז כניסתו לתפקיד ב-1997, קידם האוזר את פתיחת שוק הטלוויזיה הרב-ערוצית לתחרות באמצעות מתן רישיונות לחברות לשדר באמצעות לוויין (די.בי.אס). המדיניות של האוזר גרסה, שיש לתת לחברות הדי.בי.אס הגנה משמעותית בתחילת תקופת התחרות. האוזר הניח, שבלי הגנה כזאת, לא יצליחו החברות לשרוד. במקביל ניהל האוזר מאבק עיקש מול חברות הכבלים ובעליהן.

עם תחילת כהונתו של בן-אליעזר, שונתה המדיניות והיא פחות נחרצת. נקודת המחלוקת העיקרית בין האוזר לבן- אליעזר היתה בנושא הארכת זיכיונות חברות הכבלים.

האוזר תומך בעמדת משרד האוצר, לפיה אין להאריך את זיכיונות חברות הכבלים ויש לפרסם מיכרז לזיכיונות אלה. בן-אליעזר מתנגד לעמדה זו, וגורס שיש להאריך את הזיכיונות.« מאת אפי לנדאו « צבי האוזר התפטר מראשות המועצה לשידורי כבלים ולוויין עקב חילוקי דעות עם בן-אליעזר « מקורביו: דחה בקשת בן-אליעזר להמשיך בתפקידו * המחלוקת העיקרית - על הארכת זכיונות הכבלים