גלילאו: ואף על פי כן הצמיחה נמשכת

החברה מפריכה את כל החששות - שיגרה דו"ח טוב לרבעון השלישי וצופה צמיחה של %10 בהכנסות ברבעון הבא ש למרות הדו"ח, מניית גלילאו צונחת ב-%15 עם פתיחת המסחר בוול סטריט

בשבועות החולפים סבלה מניית גלילאו מסנטימנט שלילי מובהק בוול-סטריט. תוך פחות מחודש איבדה מניית החברה יותר מ-%30, ואמש (ג') סגרה את המסחר במחיר של 22 דולר בלבד, המשקף שווי שוק של פחות ממיליארד דולר.

הרקע לסנטימנט השלילי הוא לכאורה ברור: גלילאו קשורה בטבורה לטייוואן, וכמעט %100 מהייצור של החברה מתבצעים במפעלי הסמיקונדקטורים במדינה זו. במפעלים שהושבתו בטייוואן למשך מספר ימים, לפני כחודש, מיוצרים כמעט כל מוצריה של גלילאו, ואך טבעי שהדבר יעורר חששות לגבי תוצאותיה הכספיות של החברה.

אולם היחס הקריר שמפגינה וול-סטריט לגלילאו בשבועות האחרונים הופך ברור פחות על רקע הודעה ששיגרה החברה מספר ימים לאחר רעש האדמה בטייוואן. בהודעה ציינה החברה במפורש כי אינה צופה כל פגיעה בתוצאותיה לרבעון השלישי עקב רעש האדמה והשבתת המפעלים, ואף העריכה כי לא צפויה פגיעה כזו גם ברבעון הרביעי.

אולם למרות ההודעה המפורשת שפרסמה גלילאו המשיכה המניה לעשות את דרכה דרומה, כשהיא נחתכת כאמור בשליש תוך פחות מחודש ימים. הירידות המתמשכות הוסברו בחששות לגבי תוצאות הרבעון הבא, הרבעון הרביעי - וזאת, כאמור, למרות שגלילאו הביעה אופטימיות גם לגבי תוצאותיו של רבעון זה.

עכשיו נראה כי התירוצים לירידות אזלו. גלילאו דיווחה אתמול, עם תום המסחר בוול-סטריט, על תוצאות מצוינות לרבעון השלישי, ומסרה לראשונה הערכות מפורשות גם לגבי הרבעון הרביעי של השנה, אשר לדבריה אמורה בו להימשך הצמיחה בקצב התואם את ההערכות המוקדמות של האנליסטים. על פני השטח, נראה אפוא כי אין סיבה של ממש להמשך הסנטימנט השלילי בגלילאו, וכעת יש לראות כיצד תגיב המניה לידיעות במהלך המסחר היום. כאמור, ברבעון השלישי התעלתה גלילאו על עצמה והציגה תוצאות שיא של כל הזמנים. הכנסותיה של החברה ברבעון הסתכמו ב-22 מיליון דולר, זינוק של %20 בהשוואה לרבעון הקודם. הרווח הנקי שהציגה החברה ברבעון עומד על 7.1 מיליון דולר, גידול של %16 לעומת הרבעון השני. נתון זה משקף רווח של 16 סנט למניה - בהתאם לתחזיות האנליסטים.

קצב צמיחה מסחרר זה אמור היה להתמתן מעט, על פי התחזיות המוקדמות שפרסמו האנליסטים זה מספר חודשים, וגלילאו אכן דיווחה אמש, במסגרת שיחת ועידה שקיימה עם אנליסטים, כי היא צופה שהכנסותיה ברבעון הרביעי יגדלו ב-%10 לעומת הרבעון הנוכחי. נתון זה, העולה בקנה אחד עם התחזיות המוקדמות של האנליסטים המכסים את החברה, יכול בהחלט להפיג את החששות ששררו בשוק בשבועות האחרונים.

אומנם מדובר בהתמתנות מסוימת של קצב הצמיחה, אולם דבר זה היה, כאמור, צפוי מראש ואין בו כל הפתעה. מאידך, ניתן ללמוד מכאן כי למרות כל החששות, הצמיחה בגלילאו נמשכת. בהתאם לתחזיות ששררו תחילה, ולאור החששות ששררו בשוק בשבועות האחרונים, בהחלט מדובר בבשורה טובה.

אופטימיות לגבי תוצאות הרבעון הרביעי ניתן לשאוב גם מההערכה שמסרו אנשי הנהלת גלילאו במהלך שיחת הוועידה אמש, ובה מסרו כי כ-%80-%85 מכלל ההזמנות לרבעון הרביעי כבר מובטחים כעת, דבר אשר מאפשר לחברה להעריך כי תעמוד בתחזיות לרבעון. אגב, בגלילאו גורסים כי רעידת האדמה והשבתת המפעלים שבאה בעקבותיה גרמו לגלילאו נזק מינימלי בלבד, וכי כלל לא צפוי שתורגש בתוצאותיה של החברה לרבעון הבא.

הנהלת גלילאו מסרה עוד כי היא צופה שצמיחה בקצב של %10 תימשך גם ברבעונים הקרובים, וגם דבר זה עולה בקנה אחד עם ההערכות המוקדמות של האנליסטים. השורה התחתונה היא, אפוא, כי הצמיחה בגלילאו נמשכת כמתוכנן, ולא נראה כי משקיעי גלילאו יכלו לחכות לבשורות טובות יותר.

גלילאו עוסקת בשני תחומים עיקריים בשוק שבבי התקשורת. התחום הראשון הוא פיתוח מתגים מהירים המבוססים על שבבי סיליקון ומיועדים בעיקר לרשתות תקשורת מסוג אית'רנט - רשתות תקשורת מקומיות. לתחום זה, התורם את מרבית הכנסותיה של גלילאו, שייכים משפחת מוצרי הגל-נט 2 שהושקו אשתקד, ואשר הובילו את החברה בשנה החולפת לצמיחה מחודשת.

מוצרי הגל-נט 2 הם מתגים המיועדים לתחום ה-100 מגה-בייט, ולקוחותיה העיקריים של החברה למוצרים אלה הם היולט פקארד, אינטל ולוסנט. בקרוב אמורה גלילאו להשיק משפחת מוצרים חדשה - גל-נט 3. הנהלת גלילאו אמרה בשיחת הוועידה אמש כי מוצרי הגל-נט 3 צפויים לצאת לשוק ברבעון הבא. ההערכה היא כי השפעה של המוצרים על תוצאותיה של החברה תורגש רק בשנה הבאה.

תחום פעילות נוסף של גלילאו, אשר תרומתו להכנסותיה של החברה מסתכם בשיעור של כ-%40, הוא פיתוח רכיבים לניהול רשת התקשורת ולביצוע קישוריות בינה לבין נתבים פרי פיתוחה של סיסקו.« מאת עדי מנדלסון « גלילאו: ואף על פי כן הצמיחה נמשכת « החברה מפריכה את כל החששות - שיגרה דו"ח טוב לרבעון השלישי וצופה צמיחה של %10 בהכנסות ברבעון הבא ש למרות הדו"ח, מניית גלילאו צונחת ב-%15 עם פתיחת המסחר בוול סטריט