מעילה בסניף צ'יינג' פוינט בירושלים גרמה להיקלעותו של הבעלים אלון מוסאיוף לחובות

עו"ד יצחק מולכו מונה למנהל נכסיו של מוסאיוף, לו למעלה מ-100 נושים, ובהם בנקים וקרובי משפחה

נשיא בית המשפט המחוזי בירושלים, השופט ורדי זיילר, מינה את עו"ד יצחק מולכו כמנהל נכסיו של איש העסקים הירושלמי אלון מוסאיוף. זיילר נענה לבקשה שהגיש הכונס הרשמי, באמצעות עו"ד שי אלמוג.

מולכו מונה למנהל מיוחד לעסקיו של מוסאיוף לשם ביצוע חקירה בעניינו ולכינוס נכסיו לטובת כלל נושיו. מולכו היה ממקורביו של בנימין נתניהו ועסק בפעילות מדינית במסגרת לשכתו.

מהבקשה מתברר, כי מוסאיוף כבר הגיש בעבר בעצמו בקשה למנות לו כונס נכסים. מאחר שעניינים רלוונטיים וחשובים, לטענת הכנ"ר, לא מצאו את ביטויים בבקשותיו ובמסמכים שצורפו להן, לא ניתן היה להסיק אינפורמציה מספיקה בדבר מצבו, ולכן נדחו הבקשות. אלמוג מציין בבקשה, כי במסמכים היה רב הנסתר על הנגלה.

הבקשה הוגשה לאחר פנייה של חייב לכנ"ר, ולאחר שהכנ"ר הגיע למסקנה, כי עליו לפעול למען כלל הנושים של מוסאיוף.

מוסאיוף ניהל בירושלים חנות תכשיטים במרכז העיר וסניף של רשת צ'יינג' פוינט להמרת מטבע. בעבר התפרסמה תביעה כנגד מוסאיוף, שהוגשה על ידי לקוח אשר לא קיבל את התמורה בשקלים עבור מספר מיליוני דולרים שביקש להמיר. מוסאיוף הסתבך בשל מעילה בהיקף גדול שנעשתה בסניף.

למוסאיוף מגרש גדול בשכונת הבוכרים, וייתכן שבכוונת מולכו לנסות ולפתח את האיזור, לבנות על המגרש, ובתמורה שתתקבל ממכירת הדירות לשלם לנושים. למוסאיוף מעל 100 נושים, וביניהם בנקים וקרובי משפחה. שווי הנכסים של מוסאיוף נמוך מהחובות.

הכנ"ר ביקש למנות את מולכו כמנהל הנכסים בשל ניסיון קודם שלו בנושא. מולכו מונה ככונס של "אור חדש לבונייך", עמותה שהתמוטטה במהלך בניית 1,200 יחידות דיור באשדוד. לאחר שמונה מולכו, הוא הצליח לבנות את הדירות ולמסור את הדירות לקונים.« מאת שמואל דקלו « מעילה בסניף צ'יינג' פוינט בירושלים גרמה להיקלעותו של הבעלים אלון מוסאיוף לחובות « עו"ד יצחק מולכו מונה למנהל נכסיו של מוסאיוף, לו למעלה מ-100 נושים, ובהם בנקים וקרובי משפחה