ECtel גייסה בוול-סטריט 42 מ' ד' לפי שווי חברה של 187 מ' ד'

אי.סי.איי צפויה לרשום בעקבות ההנפקה רווח הון של כ-30 מיליון דולר

בשקט יחסי הושלמה שלשום (ב') בוול-סטריט הנפקתה של חברת אי.סי.טל (ECtel), החברה הבת של אי.סי.איי טלקום. אי.סי.טל גייסה בהנפקה שביצעה שלשום סכום של 42 מיליון דולר לפי שווי חברה של 187 מיליון דולר, אחרי הכסף. את ההנפקה הוביל בנק ההשקעות המברכט אנד קוויסט, וכחתמי משנה שימשו בנקי ההשקעות סלומון סמית' ברני ואופנהיימר.

אי.סי.טל הנפיקה 3.5 מיליון מניות חדשות לפי מחיר של 12 דולר למניה - ברף התחתון של טווח המחירים לפיו תכננה לבצע את ההנפקה - 14-12 דולר. במהלך המסחר אמש לא הפגינה המניה ביצועים מסחררים במיוחד, ולא הצליחה לחלוף מעל מחיר ההנפקה. את יום המסחר הראשון שלה בוול-סטריט סגרה ללא שינוי, במחיר של 12 דולר בו הונפקה שלשום. עם זאת, ראוי לציין כי מחזור המסחר במניה אמש היה גדול במיוחד, וקרוב ל-9 מיליון מניות החליפו ידיים.

גם במניית החברה האם, אי.סי.איי, לא ניכרה אתמול כל תגובה מיוחדת לבשורות על ההנפקה, והמניה סגרה אמש במחיר של 27.6 דולר, כשהיא רושמת עלייה מזערית של %0.4 תוך מחזור שגרתי למדי של כ-200 אלף מניות. אי.סי.איי החזיקה עד להנפקה בבעלות המלאה בחברה (%100) ובעקבות ההנפקה ירד חלקה ל-%77.5, כאשר שוויין הנוכחי של אחזקותיה מסתכם כעת בכ-145 מיליון דולר. רווח ההון שצפויה אי.סי.איי לרשום בעקבות ההנפקה הוא כ-30 מיליון דולר.

אי.סי.טל, שהוקמה לפני 9 שנים כמיזם פנימי בתוך אי.סי.איי, עוסקת בניהול וניטור איכות התעבורה ברשת. מוצרי החברה מאפשרים למפעילי רשתות תקשורת לפקח על איכות השירות הניתן ברשת וכן לאתר ולמנוע מעשי הונאה ברשתות סלולריות, כרטיסי חיוג ושירותים נוספים. כמו כן, מאפשרים מוצרי החברה למפעילות של רשתות תקשורת לחייב רשתות אחרות עבור תעבורה העוברת ברשת שלהן.

בין לקוחותיה של החברה ניתן למנות את MCI, בריטיש טלקום, דויטשה טלקום, Qwest ופלאפון הישראלית.

החברה, המעסיקה כיום כ-200 עובדים (מהם כ-130 בישראל), מנוהלת מזה כשלוש שנים על ידי אהרון שך (48), לשעבר נשיא אי.סי.איי אמריקה. החברה השתייכה עד כה לחטיבת התשתיות של אי.סי.איי, הכוללת בין השאר את מוצרי כפל הדיבור (DCME), את מערכות התקשורת ההיקפית (SDH) וכן את מוצרי ה-CROSS CONNECT של תדיראן תקשורת.

עד לשנתיים האחרונות לא הפגינה אי.סי.טל שיעורי צמיחה גבוהים במיוחד. הכנסותיה של החברה בשנת 94' הסתכמו בכ-11.7 מיליון דולר, ובחלוף שלוש שנים תפחו לרמה של כ-20 מיליון דולר. אלא שבשנתיים האחרונות ניכרה התעוררות, וקצב הצמיחה של החברה התגבר - וזהו, ככל הנראה, גם הרקע להנפקתה של החברה כעת.

הכנסותיה של אי.סי.טל בשנת 98' זינקו בכ-%44 לעומת השנה הקודמת והסתכמו בכ-29 מיליון דולר. בשנה הנוכחית ניכר המשך של מגמת הצמיחה הנאה בחברה, והכנסותיה במחצית הראשונה של השנה הסתכמו בכ-19.3 מיליון דולר - גידול של %45 לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

מבחינת השורה התחתונה, הרי שהחברה הציגה בשנה הקודמת רווח נקי של 705 אלף דולר בלבד, ואילו במחצית הראשונה של השנה הנוכחית כבר זינק הרווח ל-1.5 מיליון דולר.

דומה כי ההחלטה להנפיק את ECtel באה בעקבות מדיניות חדשה שנוקטת אי.סי.איי לאחרונה, ואשר מטרתה "להציף ערך" ולזכות מחדש באמון המשקיעים, שנסדק לא מעט עקב התוצאות הכספיות הלא מחמיאות שמשגרת החברה בשנה הנוכחית.

במסגרת זו גם מימשה אי.סי.איי לאחרונה את אחזקתה (%33) בחברת טלגייט, שנמכרה לפני מספר שבועות לחברת טריון האמריקנית שבבעלות האחים שלמה וזכי רקיב. רווח ההון שתניב העסקה לאי.סי.איי הוא כ-30-22 מיליון דולר, ואם נוסיף לכך את רווח ההון שרושמת אי.סי.איי בעקבות הנפקתה של ECtel (כאמור, כ-30 מיליון דולר) - יוצא כי ברבעון הבא צפויה אי.סי.איי לדווח על רווחי הון נאים ביותר: בכ-60-52 מיליון דולר.

את תוצאות הרבעון הנוכחי צפויה אי.סי.איי לשגר היום, עם תום המסחר בוול-סטריט. על פי התנהגות המניה וציפיות האנליסטים, לא נראה שצפוי שינוי מגמה משמעותי בתוצאותיה של החברה ברבעון הנוכחי.« מאת עדי מנדלסון « ECtel גייסה בוול-סטריט 42 מ' ד' לפי שווי חברה של 187 מ' ד' « אי.סי.איי צפויה לרשום בעקבות ההנפקה רווח הון של כ-30 מיליון דולר