זאבי - מרוויח בכל מצב

אם יזכה זאבי בגרעין השליטה, תהיה לו שליטה מלאה בלא שישלם למדינה פרמיית שליטה. אם יפסיד, יהפוך ליעד נחשק לקבוצה הזוכה, והוא יכתיב את התנאים

ההסכם על רכישת %20 ממניות בזק (אחזקות ואופציות) הנמצאות בידי כייבל אנד וויירלס, על ידי זאבי החזקות בבעלות גד זאבי, אינה משנה את התמונה הכללית של הפרטת בזק, אך משנה את תמונת השחקנים.

סיפור השקעתה של כייבל אנד וויירלס בבזק, הנמשך מספר שנים, הוא מצד אחד אנטומיה של כישלון; השקעה של חברת תקשורת מסדר גודל כזה היתה אמורה להוביל השקעות נוספות. אולם, אם עשתה השקעתה של כייבל אנד וויירלס משהו לתדמיתה של ישראל בתחום ההשקעות, היה זה אך ורק בטווח השלילי של הסקאלה. המריבות, הוויכוחים, העימותים המשפטיים בין המדינה לכייבל, שהעזה להשקיע בבזק בלא תיאום מראש, הפכו לשם דבר בקהיליית הטלקום הבינלאומית שמאוד מתעניינת בישראל.

אולם כייבל אנד וויירלס מכניסה את היד לכיס וסופרת את הכסף. לעשות על חברה ישראלית קופון של רבע מיליארד דולר בארבע שנים, זה בכלל לא רע, ועובדה זו, שאינה נסתרת מעיני גורמי שוק הטלקום הבינלאומי, אולי גם מאזנת את התדמית השלילית. בסוף היום, מה שמעניין זו השורה התחתונה של הרווח והשפעתה על מאזן החברה המשקיעה.

ומצד שני גד זאבי. לומר שמדובר בעוף חדש, זו טעות. זאבי מגלה כבר מזה כשנתיים התעניינות בתחום ההיי-טק. במסגרת רכישת כלל סחר רכש את כלל מחשבים (היום זאבי מחשבים) ומל"ם והיה בין מייסדי חברת הסחר האלקטרוני קומרס.נט, יחד עם בינת וכלל מערכות מידע. לאחרונה חתם על הסכם הבנות לרכישת %30 מחברת DBS שירותי לוויין (YES) ועתה %20 מבזק.

אך התחושה היא, שלמרות מיתקפת יחסי הציבור המתואמת שלו היום, שנועדה לשוות לו תדמית של איש טלקומוניקציה ולהעביר לציבור - בעיקר הציבור המצומצם המתעניין בשוק התקשורת לא מבחינה צרכנית - זאבי היה ונותר משקיע פיננסי, שרואה היום בשוק הטלקום שדה מתאים להשקיע בו, משהו כמו יצחק תשובה וקבוצת דלק.

גם השקעה פיננסית צריך להשביח, וכדי לעשות זאת, צריך לדבר על זה, צריך לשוות לה מעין תדמית של השקעה אסטרטגית. וזה מה שעושה היום זאבי.

האם רכישת %20 ממניות בזק, שבידי כייבל אנד וויירלס, מגדילה את סיכוייו של זאבי במכרז על גרעין שליטה? לא ישירות, אבל כמובן שדירקטור משלו בבזק (כנראה שלמה וקס) לא מזיק לעניין. הדבר מקנה לו נגישות לחומרים פנימיים ויכולת להיערך מראש. האחזקות גם נותנות לו עמדת פתיחה מצוינת לחיבור עם קבוצות אחרות, ואם תתקבל עמדת האוצר, והמכרז ייערך על גרעין שליטה של %40 מלבד, הנתח בו הוא מחזיק הופך לאסטרטגי.

אם יזכה, יש לו שליטה מלאה בלא שישלם למדינה פרמיית שליטה. אם יפסיד, הוא יהפוך ליעד נחשק ביותר לקבוצה הזוכה, לחיבור או מכירה, והוא יכתיב את התנאים. כך שבכל מצב הוא מרוויח.« אפי לנדאו « זאבי - מרוויח בכל מצב « אם יזכה זאבי בגרעין השליטה, תהיה לו שליטה מלאה בלא שישלם למדינה פרמיית שליטה. אם יפסיד, יהפוך ליעד נחשק לקבוצה הזוכה, והוא יכתיב את התנאים