בג"ץ: לגבש עד פברואר החלטה על עתיד מתקני פי גלילות

"אחרי תגובות הממשלה ופי גלילות יחליט בג"ץ לגבי העתירה"

בג"ץ הורה בשבוע שעבר למדינה לגבש עד ה-1 בפברואר בשנה הבאה מדיניות סופית לגבי עתיד מתקני פי גלילות, הממוקמים כיום בצומת גלילות. זאת, בעקבות עתירה לבג"ץ, שהגיש עו"ד שמואל סעדיה. העתירה הופנתה נגד הממשלה, חברת פי גלילות וכן נגד חברות פזגז ואמישראגז, המפעילות את מתקני הגז בפי גלילות.

סעדיה דרש בעתירתו, שהמדינה והחברות ינמקו מדוע מתקני פי גלילות אינם מועתקים ממקומם.

יצויין, כי קיימת החלטה עקרונית להעתיק את מתקני הגז לאיזור השפד"ן בראשל"צ, אך באחרונה פועלים גורמים ממשלתיים וחברת פי גלילות להעתיק את מתקני הגז לאשדוד בשל התנגדות תושבי ראשל"צ והעירייה. לגבי מתקני הדלק, קיימת כוונה להעתיקם לאיזור תל מונד.

בג"ץ קבע עוד, כי אחרי שהממשלה תציג את החלטותיה העתידיות בפני בג"ץ, יינתן לחברות המעורבות בפי גלילות (הנמצאת בבעלות שלוש חברות הדלק הוותיקות והחברה הממשלתית לתשתיות נפט ואנרגיה) ולאמישראגז להגיב תוך 30 יום. בעקבות תגובות החברות, יחליט בג"ץ לגבי העתירה.

בתוך כך נודע, כי בית משפט השלום בת"א הוציא צו זמני, המקפיא את כוונת המשרד לאיכות הסביבה והמועצה המקומית רמת-השרון להביא לסגירה מיידית של מתקני הגז באתר. בית המשפט נענה לדרישה של חברת פזגז, אחרי שנענה לפני שבועיים לדרישה דומה של חברת אמישראגז.

הצו של בית המשפט מקפיא גם את ההוראות החדשות שהוציאו המשרד לאיכות הסביבה והמועצה המקומית בדבר התקנות להפעלת מתקני הגז. בין היתר, ביקש המשרד לאיכות הסביבה להחמיר את היתר הרעלים, שעל פיו פועלות פזגז ואמישראגז.« מאת דוד חיון « בג"ץ: לגבש עד פברואר החלטה על עתיד מתקני פי גלילות « "אחרי תגובות הממשלה ופי גלילות יחליט בג"ץ לגבי העתירה"