הפסדי טלגרף ישמשו מקלט מס לח.י.ל.ן

השלד הבורסאי של העיתון הכלכלי, בעל הפסד צבור של כ-80 מיליון שקל, יאכלס מעתה חברת תוכנה רווחית

השלד הבורסאי של העיתון הכלכלי טלגרף, שנסגר לפני מספר שנים בשל אי-כדאיות כלכלית, קורם עור וגידים. זאת, לאחר שחברת שרם-פודים-קלנר, שראשיה היו בין יזמי העיתון הישראלי הראשון בבורסה, השלימה לאחרונה רכישה של %88 ממניות טלגרף כנגד תשלום חוב של מיליון דולר לצד ג'.

היום (ג') דיווחה שרם-פודים-קלנר על העברת %78 ממניות טלווב (שמה החדש של טלגרף) לקבוצת משקיעים בראשות צבי בארינבוים ללא תמורה, וכן המחתה להם הלוואה לטלווב תמורת 3 מיליון שקל. בארינבוים, חתנו עול הימים של איש העסקים אבי טיומקין, כבר רכש השנה פעילות בורסאית - מניות השליטה בחברת הגלאים עורב (הרכישה הנוכחית לא מתבצעת באמצעות בארי טראסט, החברה שרכשה את עורב).

לאחר ביצוע המכירה מחזיקה שרם-פודים-קלנר %9.84 ממניות טלווב, הרשומה למסחר ברשימת המניות דלות הסחירות (PINK SHEET) בבורסת הנאסד"ק בניו-יורק. שרם-פודים-קלנר העניקה לטלווב הלוואת בעלים בסך 3 מיליון שקל, הניתנת להמרה במניות נוספות על בסיס שווי חברה של 58 מיליון שקל אחרי הכסף. בדילול מלא תחזיק שרם-פודים-קלנר %11.4 מטלווב.

גרעין השליטה החדש בטלווב, בדילול מלא, כולל את בארינבוים (%26), סהר ני"ע וצבי ברנס (%18 כל אחד) ושרם-פודים-קלנר. %15 מוחזקים בידי בעלי מניות קטנים יחסית ו-%12 ממניות החברה מחזיק הציבור.

קבוצת הרוכשים הזרימה לטלווב הלוואות בעלים בסכום של 21 מיליון שקל, שיומרו על בסיס שווי של 91 מיליון שקל אחרי הכסף. את ערכה העתידי שואבת טלווב מעיסקה שבוצעה אתמול, בה רכשה את פעילות ונכסי חברת התוכנה ח.י.ל.ן - שבה כ-100 עובדים, ואשר עוסקת בעיבוד נתונים, ניהול כוח אדם וחישובי שכר - תמורת 81.5 מיליון שקל.

ח.י.ל.ן ומלם הן חברות התוכנה הגדולות בישראל בתחום עיבוד נתוני השכר. היקף מכירות ח.י.ל.ן עומד, על פי ההערכות, על כ-80 מיליון שקל לשנה. הרווח לפני מס עומד על 20-18 מיליון שקל, והרווח הנקי על כ-10 מיליון שקל. השלד הבורסאי של טלווב יעניק לחברה מקלט מס - הפסד של יותר מ-80 מיליון שקל שצבר העיתון בימיו הקצרים.

מלבד שרם-פודים-קלנר, הודיעה כאמור חברה בורסאית נוספת - סהר ני"ע מקבוצת קמור (דני ברנר) - על הפיכתה לבעלת עניין בטלווב. סהר ני"ע רכשה %15 ממניות טלווב בהשקעה כוללת של 10.2 מיליון שקל, הכוללת הלוואת בעלים בסכום של 6 מיליון שקל, הניתנת להמרה במניות שתגדלנה את אחזקותיה ל-%18.

בשנת 89' השתלטו ברנר ושותפו, אהרון אחיעז המנוח, על ח.י.ל.ן והפכו את שמה לקמור. זמן קצר לאחר מכן נמכרה פעילות התוכנה של החברה לברנס ולשותפו רמי אנטין. משרדי קמור ברחוב המסגר בתל-אביב ממשיכים לאכלס מאז את פעילותה של ח.י.ל.ן.

סהר ני"ע, שמכרה אשתקד את השליטה בחברת הברוקרים גמול סהר, נותרה עם אחזקת מיעוט בחברה זו (%30) ועם תיק ני"ע סחירים בהיקף של כ-30 מיליון שקל, שהניב לה רווח של 6.3 מיליון שקל במחצית הראשונה של 99'.

אשתקד התמודדה החברה, ללא הצלחה, על השליטה בחברת דנבאר. מהתמודדות זו נותרה ברשותה אחזקה של %5.8 במניות דנבאר משאבים, החברה הבת. אבי באום, מנכ"ל סהר ני"ע בשנה האחרונה, ישמש דירקטור בטלווב. סהר ני"ע נסחרת בשווי של 10 מיליון דולר, לעומת הון עצמי של כ-14 מיליון דולר.

מלבד גמול סהר, מכרה קמור ב-98' גם את אחזקותיה בחברת ריקמור, זכיינית ברגר-קינג בישראל, ונותרה בעיקר עם פעילותה בתחום הרכב - קמור רכב, זכיינית ב.מ.וו. דני ברנר אמר היום כי הרכישה הנוכחית היא "ניצול הזדמנות עיסקית וחיבור עם קבוצת משקיעים מעניינים". קמור ושרם-פודים-קלנר שותפים בחברת קמור מימון, הפועלת בתחום המימון החוץ-בנקאי, אשר הסבה להם הפסדים כבדים.

« שי שלו « הפסדי טלגרף ישמשו מקלט מס לח.י.ל.ן « השלד הבורסאי של העיתון הכלכלי, בעל הפסד צבור של כ-80 מיליון שקל, יאכלס מעתה חברת תוכנה רווחית