תדמור בודק אם אופק צילומי אוויר קשורה להתמוטטות המתחרה איירופן ב-1995

מנכ"ל אופק: צוות של הרשות להגבלים הגיע למשרדינו וניהלנו שיחה מקצועית; ההר הוליד עכבר

הממונה על ההגבלים העיסקיים, דוד תדמור, בודק אם חברת אופק צילומי אוויר, שהיא החברה הגדולה בארץ בתחומה, מעורבת בהתמוטטותה של חברת איירופן בשנת 1995. כך נודע ל"גלובס".

איירופן, שהיתה בבעלות קרלוס כצמן, שהוא בעליה של מעבדת צילום, התחרתה באופק, אך כעבור זמן קצר פשטה את הרגל. רוב עובדיה מועסקים כעת באופק צילומי אוויר עצמה.

צוות של הרשות להגבלים עיסקיים הגיע אמש (ד') למשרדי הנהלת אופק באיזור התעשייה בנתניה, וערך חיפוש במסמכי החברה. מנכ"ל החברה והבעלים, אודי פרידלנדר, נחקר ע"י הצוות.

הרשות להגבלים עיסקיים בדקה את נושא מעורבותה של אופק צילומי אוויר בהתמוטטות איירופן כבר לפני כשנתיים, אולם אז לא הניבה החקירה דבר.

באחרונה הגיע לידי הרשות מידע חדש, הקושר לכאורה את אופק לנושא, והוא שהביא לחקירה המחודשת הנערכת כעת.

אופק צילומי אוויר פועלת מאז סוף שנות ה-70 בצילומי אוויר בארץ ובחו"ל. היא עוסקת במיפוי ובחישה מרחוק, ובין לקוחותיה משרדי ממשלה, רשויות מקומיות, גופים העוסקים בנדל"ן ובהנדסה, קבלנים וחקלאים. החברה מפעילה מספר מטוסים, מדגמי פייפר וססנה.

המתחרים העיקריים של אופק בארץ הם החברות נשר, אטלס וסנטו-מאפ. באחרונה לא עלה יפה מיזם של החברה בסין, שבמסגרתו היתה אמורה להתבצע פעילות של מיפוי אוויר של איזורים שונים במדינה זו, עקב התנגדות משרד ההגנה.

פרידלנדר אישר היום (ה'), כי הרשות להגבלים עיסקיים אכן חוקרת את מעורבות החברה בהתמוטטות איירופן. "הגעת אנשי הרשות למשרדי חברה מוגדרת כביקורת", אמר פרידלנדר, "והיא נערכה לאחר שגורם עלום התלונן. שיתפנו פעולה עם הצוות באופן מלא.

"לא נעצרנו לחקירה, והשיחה נערכה על פסים מקצועיים לחלוטין. צוות הרשות עיין במסמכינו, וקיבל מאיתנו כל מה שביקש. ההר הוליד עכבר. אנו החברה הוותיקה ביותר בתחום בארץ, ופועלים בשוק שבו מספר קטן של מתחרים".

הרשות להגבלים עיסקיים מסרה בתגובה, כי אין בכוונתה למסור פרטים על הבדיקה, וזאת בהתאם למדיניותה שלא לפרט בנוגע לחקירות שהיא עורכת.« מאת דרור מרום « תדמור בודק אם אופק צילומי אוויר קשורה להתמוטטות המתחרה איירופן ב-1995 « מנכ"ל אופק: צוות של הרשות להגבלים הגיע למשרדינו וניהלנו שיחה מקצועית; ההר הוליד עכבר