אחרי כ-40 שנות פעילות: נסגר מפעל איתנית שבבעלות משפחת פדרמן

מפעל איתנית בנהריה הפסיק השבוע את פעילותו. הנהלת איתנית החליטה, כי 13 מתוך 70 מהעובדים ימשיכו לעבוד במסגרת המפעל, בעבודות תחזוקה ופירוק. זאת, תוך התחייבות מצד ההנהלה להעסיקם עד הגיעם לגיל פנסיה.

10 עובדים נוספים ייצאו לפנסיה מוקדמת, והיתר פורשים עם פיצויים מוגדלים ומענקי פרישה מיוחדים. הסדר בנושא הושג עם ההסתדרות במרחב הגליל המערבי.

מפעל איתנית - בשמו הקודם "ישאסבסט" - הוקם בשנות ה-50 בצפון מערב נהריה. הוא החל לייצר אסבסט ומוצרי פלסטיק, והעסיק בשיאו כ-1,200 עובדים.

במרוצת השנים האחרונות הוסב הייצור רק למוצרי פלסטיק קשיח, ולנוכח אי כדאיות כלכלית בהפעלתו, החליטה ההנהלה להפסיק את הייצור.

יו"ר ההסתדרות במרחב גליל מערבי, אשר שמואלי, אמר, כי "זהו רגע מצער וכואב לראות מפעל המפסיק את פעילותו בגלל קשיים כלכליים". שמואלי כיהן עד כניסתו לתפקיד בהסתדרות, לפני כ-12 שנה, כיו"ר ועד העובדים במפעל. לדבריו, "מרגע שההנהלה החליטה לסגור את המפעל, הושמו הדגשים במהלך המו"מ על זכויות העובדים ועל שמירת תנאי הפנסיה".

איתנית נמצאת בבעלותה של משפחת פדרמן שהיא גם בעלת מלונות דן.« מאת דוד חיון « אחרי כ-40 שנות פעילות: נסגר מפעל איתנית שבבעלות משפחת פדרמן