חברת טיסות השכר אירואל מבקשת הקפאת הליכים; טוענת לחובות של 4.5 מיליון דולר

טוענת להפסדים של 3.5 מיליון דולר מפעילותה בחיפה * משקיעים מתנים כניסתם לחברה בביצוע הסדר נושים

חברת טיסות השכר אירואל פנתה היום (א') לבית המשפטהמחוזי בת"א, בבקשה למתן צו להקפאת ההליכים נגדה. כן היא מבקשת למנות את רו"ח מיכה בלומנטל (ממשרד פאהן-קנה) לניהולענייניה בתקופת ההקפאה, ולזמן אסיפות נושים לשם אישור הסדר נושים.

אירואל נמצאת בבעלות המנכ"ל מיקי וינשטיין; חברת כימניר;מנכ"ל אל-על לשעבר, רפי הר-לב; ואיש העסקים הצרפתי ז'אן פייר רוזאן. לדברי החברה, חובותיה מסתכמים ב-4.5 מיליון דולר, והפסדיה - ב-3.5מיליון דולר.

אירואל טוענת, באמצעות עוה"ד ארי מילשטיין ועופר סטרטי-נר, כי חלק מהפסדיה נובעים מההיקף הקטן של הפעילות שביצעה בנמל התעופה בחיפה. לדבריה, חברת ארקיע - אשר שכרה את אירואל כקבלן מש-נה לטיסות לאגן הים התיכון - ביטלה %60 מן ההזמנות.

עוד אומרת אירואל, כי איחרה בכניסתה לשוק בקיץ 1998 ובקיץ1999, והדבר גרם לה לאובדן הזמנות רבות.

ביוני השנה חתמה אירואל על חוזה לרכישת שני מטוסי בואינג737-200 מחברת אל-על. מטוס אחד הועמד לרשותה בחודש יולי, והשני אמור היה להימסר לידיה ב-1 בנובמבר, עם תשלום מלוא תמורת העיסקה בסך13 מיליון דולר.

לדברי אירואל, היא צברה הפסדים של 3.5 מיליון דולר בשל כיש-לון שדה התעופה בחיפה. לחברה חסרים 3.5 מיליון דולר להשלמת העיסקה עם אלעל, והמועד בו היתה צריכה לממש את רכישת המטוסים פג.

לדברי אירואל, משקיעים חדשים יתנו את כניסתם לחברה בכךשזו תעבור הבראה יסודית, ובמסגרתו תבקש את הסכמת הנושים למחיקת חלק מהחובות. מאחורי המשקיעים הפוטנציאלים עומדים יעקב חיננזון, לשעבר מנכ"ל איסתא, ועו"ד אמיר פלד, לשעבר מנכ"ל קשרי תעופה.

במכתב שצורף לבקשה אומרים חיננזון ופלד, כי במצבת חובותיה הנוכחיים של אירואל, הם לא מצאו אפשרות להשקיע בה. אולם, כניסתה להסדר חובות תוך מחיקת חלקים מהם, עשויה להפוך אותה לאטרקטיבית מבחינתם, ואם היא תתבצע - הם ישקלו להיות חלק מההסדר המוצע.

התוכנית העיסקית העתידית של אירואל מתבססת על רכישת מטוסי הבואינג מחברת אל-על והפעלתם. לדברי החברה, היא אינה יכולה לעמוד כרגע בהתחייבויותיה, בשל הלחץ על תזרים המזומנים שלה המבריח משקיעים פוטנציאליים. לדבריה, הסדר הנושים המוצע להמשך הפעלתה כעסק חי, יאפשר לה להמשיך ולספק שירותי תעופה ותיירות במחירים תחרותיים.

השופט ישי לויט לא נעתר לבקשה למתן הצו במעמד צד אחד. הוא קבע, כי מאחר שלא הוזמנו הנושים לדיון היום, יתקיים הדיון ב-25 בחודש, ובא כוח המבקשת יזמין לדיון את הנושים שכתובתם בישראל. (תיק פש"ר 2769/99).« מאת יצחק דנון « חברת טיסות השכר אירואל מבקשת הקפאת הליכים; טוענת לחובות של 4.5 מיליון דולר « טוענת להפסדים של 3.5 מיליון דולר מפעילותה בחיפה * משקיעים מתנים כניסתם לחברה בביצוע הסדר נושים