עמי אראל יקבל באלרון אופציות בשווי 3.6 מיליון שקל

עמי אראל, המנכ"ל ויו"ר הדירקטוריון החדש של חברת אלרון, עומד לקבל אופציות לא סחירות של החברה בשווי של 3.6 מיליון שקל. דירקטוריון אלרון אישר אתמול (ד') את תוכנית האופציות לאראל, והיא תובא בחודש הבא לאישור האסיפה הכללית של החברה.

על פי התוכנית, יקבל אראל חבילה של 58,154 אופציות, בשלוש מנות שוות. המנה הראשונה תוענק לו מייד לאחר קבלת כל האישורים להקצאה; שתי המנות האחרות יוענקו לו שנה ושנתיים מאוחר יותר. כל מנת אופציות תהיה חסומה למשך שנתיים, ואחר כך יוכל אראל לממש אותה במשך שלוש שנים. סיום התוכנית צפוי, אפוא, בסוף שנת 2006.

מחיר המימוש של האופציות נקבע ל-21.38 דולר. מחיר זה נקבע על בסיס המחיר הממוצע של מניות אלרון בבורסת נאסד"ק ב-30 ימי המסחר שהסתיימו ב-12 בנובמבר, ובניכוי הנחה של %10. מחיר המימוש נמוך ב-%16.6, יחסית למחיר הסגירה של מניות אלרון אתמול בבורסה בוול-סטריט (25.6 דולר). מחיר המימוש יותאם כלפי מטה, במידה שמחיר מניות אלרון בבורסה יירד עד שיחולקו לאראל המנות השנייה והשלישית.

בהודעה ששלחה אלרון לבורסה, היא מציינת כי השווי התיאורטי של האופציות שיינתנו לאראל, על פי נוסחת בלאק אנד שולס, מסתכם ב-3 מיליון שקל. ואולם, מבדיקת "גלובס" עולה כי שוויין התיאורטי של האופציות גבוה יותר, ומסתכם ב-3.6 מיליון שקל. אלרון ביצעה את חישוביה לפי אורך החיים של מנת האופציה הראשונה, אשר תפקע סופית בדצמבר 2004. על בסיס מנה זו, שווי האופציות כולן אכן מסתכם בכ-720 אלף דולר, או קצת יותר מ-3 מיליון שקל.

ואולם, רק שליש מהאופציות שיוענקו לאראל יפקעו בדצמבר 2004. שני השלישים האחרים יפקעו בדצמבר של השנים 2005 ו-2006, ושוויין של אופציות אלה גבוה משווי האופציות במנה הראשונה. בנוסף, מחיר מניות אלרון בבורסה בעת שהדירקטוריון אישר את התוכנית עמד על 27.125 דולר, דבר המגדיל גם כן את שווי האופציות. על בסיס נתונים אלה, מסתכם שווי האופציות שיקבל אראל ב-863 אלף דולר, או 3.6 מיליון שקל.

כנהוג בחלוקת אופציות בשנים האחרונות, בנויה התוכנית כך שאראל לא יזדקק להשקעת כספים משלו בעת מימוש האופציות, והוא יקבל ישירות את סכום הרווח שתניב התוכנית באותה עת. לצד ההתאמות הרגילות של תוכניות מסוג זה לחלוקת מניות הטבה והנפקת זכויות, כוללת התוכנית גם התאמה לחלוקת דיבידנד במזומן - הטבה חריגה שאינה כלולה בתוכניות רבות אחרות מסוג זה.

החלטת דירקטוריון אלרון על הענקת האופציות לאראל באה בדיוק שבועיים אחרי החלטה נדיבה אחרת שלו. מדובר, כזכור, בהחלטה להעניק לעוזיה גליל, המנכ"ל ויו"ר הדירקטוריון שפרש לאחרונה, מענק פרישה של 5 מיליון דולר וכן אופציות לרכישת מניות בחברה הבת של אלרון, בהנחה.« מאת שלמה פרידמן « עמי אראל יקבל באלרון אופציות בשווי 3.6 מיליון שקל