קונצרן כי"ל מכר את חב' רמי קרמיקה לחברה זרה ב-9.5 מיליון דולר

בעבר ניהל כי"ל מו"מ עם חברת וזוביוס הבלגית ו-F.E.B.R הצרפתית

קונצרן כי"ל חתם היום (א') על מכירת כל אחזקותיו (%100) בחברת הבת רמי קרמיקה לחברה זרה, תמורת 9.5 מיליון דולר. כתוצאה מכך צפוי לכי"ל הפסד הון של 2.5 מיליון דולר. מכירת החברה היא במסגרת ההחלטה האסטרטגית של כי"ל, למכור את כל העסקים שאינם סינרגטיים לפעילות הכימיה, המחצבים והדשנים. חברת רמי קרמיקה היתה בעבר בבעלות קונצרן כור ונרכשה בידי כי"ל.

הנהלת כי"ל סירבה למסור פרטים לגבי החברה שרכשה ממנה את המניות, למעט העובדה כי מדובר בחברה שעוסקת בתחום הקרמיקה ומעוניינת באמצעות רמי קרמיקה להגדיל את מגוון מוצריה וכושר הייצור שלה.

ל"גלובס" נודע, כי כי"ל ניהל בשנה האחרונה מו"מ למכירת מניות רמי קרמיקה עם שתי חברות: וזוביוס הבלגית (בעלת מחזור מכירות של כ-750 מיליון דולר), ו-F.E.B.R הצרפתית. יצויין, כי ההסכם כפוף לאישור דירקטוריון כי"ל ואישור עקרוני של המדינה, מכוח מניית המדינה המיוחדת שהיא מחזיקה בכי"ל.

לחברת רמי קרמיקה שני מפעלים, אחד בעכו, המייצר תבניות קרמיקה לפלדה מותכת, מיגון בליסטי, ציפויי קרמיקה, ועוד, ומפעל נוסף בנצרת עילית המייצר חרוזים קרמיים. מחזור המכירות של המפעלים הוא כ-11 מיליון דולר.

לפני מספר שנים, במסגרת הבדיקות שנערכו במפעלי כי"ל, לאחר רכישת גרעין השליטה על ידי שאול אייזנברג, נמצא כי למפעלי רמי קרמיקה קיים פוטנציאל מכירות גבוה, ועל רקע זה הוחלט להרחיב את כושר הייצור של שני המפעלים בהשקעה של כ-10 מיליון דולר.

כי"ל ווזוביוס חתמו בזמנו על הסכם הבנות, לפיו ישקיעו כל אחת מהן 5 מיליון דולר בהרחבת כושר הייצור של המפעל בעכו, ורכישת ידע לייצור מוצרים קרמיים נוספים, במפעל בעכו, כאשר מוצרים אלה ישווקו על ידי מערך השיווק הבינלאומי של וזוביוס. לגבי המפעל בנצרת סוכם, כי יישאר בבעלותה המלאה של רמי קרמיקה.

לגבי המפעל בנצרת עילית התקיים מו"מ עם חברת F.E.B.R הצרפתית, שהתעניינה בשותפות במפעל. חברת F.E.B.R הצרפתית מייצרת חרוזים קרמיים, והיא נחשבת למובילה בעולם בתחום זה.

יו"ר דירקטוריון כי"ל, ארנון גולדפרב, שסירב כאמור למסור פרטים לגבי החברה הרוכשת, ציין, כי החברה הרוכשת התחייבה להפעיל את שני המפעלים כעסק חי ותמשיך להעסיק את כל 90 העובדים.« מאת גדי גולן וקרן צוריאל « קונצרן כי"ל מכר את חב' רמי קרמיקה לחברה זרה ב-9.5 מיליון דולר « בעבר ניהל כי"ל מו"מ עם חברת וזוביוס הבלגית ו-F.E.B.R הצרפתית