האח הרפואי של ספרא, שהודה בהצתה, תואר "מסור ומהיר חימה"

טד מאהר, המטפל האמריקני של אדמונד ספרא, יואשם בהצתה אחרי שהודה כי הוא זה שהצית את האש שהובילה למותו של הבנקאי, כך הודיע אמש התובע הכללי של מונקו.

מאהר, אשר לדברי גורמים רשמיים עבד לצידו של ספרא חמישה חודשים בלבד, הודה כי הצית את האש שהובילה למות הבנקאי, משום שכעס על המטפל הראשי של הבנקאי, שלא היה באותה עת בדירה.

לדברי התובע הכללי של מונקו, דניאל סרדה, הודה המטפל בן ה-41, כי חתך את עצמו בסכין שאורכה 8 ס"מ ובעזרתה פצע את עצמו בבטנו וירכו. לדבריו, נר בוער שנועד להסוות ריחות לא נעימים בתחנת האחות הוא זה אשר הביא, ככל הנראה, לפריצת השריפה.

"הוא חשב, שיהיה מסוגל לעשות רושם כאילו היתה במקום פעולת תקיפה", אמר סרדה, בהוסיפו, כי העוזר האמריקני פעל מתוך "רוע" ו"מתוך סיבות אישיות, וכי לא היתה כל התערבות מבחוץ". התובע הוסיף עוד, כי העוזר האמריקני היה תחת השפעת סמי הרגעה ותרופות אחרות. התובע של מונקו אמר גם, כי ביום מותו של הבנקאי המנוח היה קצין האבטחה שלו בחופש.

מאהר, שטוען להגנתו כי מעולם לא התכוון להרוג מישהו, ירד אחר כך מהפנטהאוז בקומה השישית לקומת הכניסה, כדי לומר לשומר הכניסה כי הותקף על ידי שני תוקפים עטויים במסכות, והוא התקשר משם בטלפון כדי להזהיר את ספרא ואת אשתו, לילי.

לפני שהחל את עבודתו אצל ספרא עבד מאהר ביחידה לטיפול נמרץ ביילודים במרכז הרפואי הפרסביטריאני קולומביה שבניו יורק, שם הוכו אנשי הצוות בתדהמה מדבר מעצרו. אנשים המכירים את מאהר תיארו אותו כאדם שהקדיש את עצמו לרווחתם של פגים, ורבים מהם תיארו לא רק את מסירותו, אלא גם את כישוריו המקצועיים.

אלא שהיו גם שטענו כי העוזר הכחוש, שטען כי שירת בעבר בחטיבת הכומתות הירוקות בצבא האמריקני, היה מהיר חימה, במידה שגרמה לו להגיב במהירות רבה למצבים.

קתלין רובינסון, דוברת המרכז הרפואי, מסרה, כי מאהר עבד במרכז במשך 9 שנים ולאחרונה לקח חופשה אישית של ארבעה חודשים.

בספטמבר סיפר מאהר לחבריו, כי קיבל עבודה כמטפל אישי של מיליארדר החי במונקו והחולה בפרקינסון, והוסיף, כי במשרתו החדשה ירוויח 12,000 דולר בחודש, סכום הגבוה בהרבה ממשכורתו של איש צוות רפואי.

הוא סיפר, כי קיבל את העבודה אחרי שהחזיר מצלמה שמצא במקום העבודה לאדם המקורב לספרא, שסייע בארגון ראיונות העבודה, אשר בסופו של דבר הובילו לעבודתו החדשה.

ספרא, שנקבר אמש בטקס רב רושם ומשתתפים בג'נבה, ייסד את ריפבליק ניו יורק קורפ ב-1966 והוא שימש מאז כיועצם הפיננסי של הבולטים בעשירי העולם. הבנק עצמו שיתף פעולה עם הרשויות האמריקניות בחקירה של הלבנת כספים רוסיים.

השנה הודיע ספרא על כוונתו למכור את ספרא ריפבליק הולדינגס, החברה-האחות הפועלת מלוקסמבורג, ואת ריפבליק ל-HSBC הולדינגס, הבנק הגדול בבריטניה. אמש קיבל HSBC את אישור הפדרל ריזרב לרכישת ריפבליק ניו יורק, בצעד המכשיר את הקרקע להשלמת הרכישה בעיסקת 10.3 מיליארד דולר.

HSBC עיכב את מגעי הרכישה, שפורסמו במקור כבר במאי האחרון, אחרי שרשויות הפיקוח היפאניות טענו כי ריפבליק היה מעורב בתרמית בהיקף של 1 מיליארד דולר שביצע אחד מלקוחותיו, פרינסטון אקונומיקס אינטרנשיונל. בשבוע שעבר הודיע הבנק המרכזי הבריטי, כי הוא מסיר את המכשול מעיסקת הרכישה של ריפבליק ניו יורק.« שירות בלומברג, מונאקו « האח הרפואי של ספרא, שהודה בהצתה, תואר "מסור ומהיר חימה" «