סאיטקס מוכרת לקראו את חטיבת הדפוס הדיגיטלי תמורת שליש ממניות קראו

שווי העיסקה הצפוי - כ-500 מיליון דולר * שווי השוק של קראו - כפול משל סאיטקס

סאיטקס מוכרת לחברת קראו (OERC) הקנדית את חטיבת הדפוס הדיגיטלי, תמורת שליש ממניות קראו. שווי העיסקה הצפוי הוא כ-500 מיליון דולר. העיסקה אמורה להיחתם במהלך השבוע הבא. דוברת סאיטקס מסרה בתגובה, כי החברה אינה מגיבה לשמועות.

במסגרת עיסקת מניות, סאיטקס תישאר הבעלים החלקיים של פעילות הדפוס הדיגיטלי שלה, ותקדם את התחום במשותף עם קראו, שמתמחה בדפוס דיגיטלי ויישומיו. ככל הנראה, השיקול של שתי החברות, ובמיוחד של קראו, הוא להשביח את מוצרי הדפוס הדיגיטלי של שתי החברות, ולהגדיל את נתח השוק של החברה הממוזגת.

עיסקה זו משקפת את האסטרטגיה של סאיטקס למקד את תחומי פעילותה, במטרה להתייעל ולהעניק תמורה גדולה יותר לבעלי המניות. סאיטקס עוסקת בקדם דפוס, דפוס רחב פורמט, מדפסות דיגיטליות מהירות, מכונות דפוס ודפוס דיגיטלי.

קראו וסאיטקס נסחרות בנסדא"ק. קראו, לפי כ-33 דולר למניה, מחיר המשקף שווי שוק של 988 מיליון דולר, וסאיטקס נסחרת ב-13.3 דולר למניה, לפי שווי שוק של 565 מיליון דולר.

בתשעת החודשים הראשונים של השנה הסתכמו מכירותיה של סאיטקס ב-494 מיליון דולר והחברה הציגה רווח נקי של 12.7 מיליון דולר.

קראו הקנדית מנוהלת על-ידי שני אנשי עסקים ישראלים, עמוס מיכלסון ודניאל גלברד.

(ראה הרחבה ב"שוק ההון")« מאת קרן צוריאל « סאיטקס מוכרת לקראו את חטיבת הדפוס הדיגיטלי תמורת שליש ממניות קראו « שווי העיסקה הצפוי - כ-500 מיליון דולר * שווי השוק של קראו - כפול משל סאיטקס