טיים וורנר: תמנון מדיה

טיים וורנר היא חברת המדיה והבידור הגדולה בעולם. שווי השוק שלה עומד כיום על 83.3 מיליארד דולר. עסקיה מקיפים כמעט את כל ענפי התקשורת האלקטרוניים והכתובים. ב-1998 הסתכמו מכירותיה ב-26.8 מיליארד דולר.

התאגיד בא לעולם ב-1989, תוצאה של מיזוג בין תאגיד המגזינים והכבלים טיים, ותאגיד הקולנוע וורנר קומיוניקיישנס. ב-1996 התרחש שינוי מבני חשוב בחברה, כאשר התאגיד רכש את עסקי הכבלים של טד טרנר, שמונה לאחר מכן לסגן יו"ר ומנהל עסקי הכבלים של החברה. טיים נהנתה מהתחזקות עסקי הכבלים בארה"ב בשנות ה-90. בהנהגת טרנר ומנכ"ל ויו"ר החברה, ג'ראלד לוין, שיפרו עסקי הכבלים את המאזן העסקי של התאגיד. ב-1998 תרמו עסקי הכבלים %39 ממכירות החברה.

התאגיד הוא השחקן הבולט ביותר בשוק הכבלים האמריקני מצד התוכן ומצד ההולכה. לטיים בעלות על רשתות הכבלים CNN ו-TBS; על שירות הטלוויזיה בתשלום HBO; על ערוץ הטלוויזיה הארצי WB; ועל ספקית הטלווזיה בכבלים הגדולה בארצות הברית, טיים וורנר כייבל. התאגיד הוא בעליה של חברת הפקות הטלוויזיה שאחראית לאחד מלהיטי הטלווזיה הגדולים של שנות ה-90, ER. התאגיד הוא גם בעליהן של שתי חברות הפקת קולנוע מרכזיות - וורנר ברדרס וניו ליין סינמה.

התאגיד הוא גם מוציא לאור חשוב, בבעלותו מספר גדול של כותרי מגזיניים בולטים, ביניהם מגזין החדשות טיים, בעל התפוצה הגדולה ביותר בארה"ב. לחברה נוכחות מרשימה גם בעסקי המוסיקה. לאחרונה הסכימו סוני וטיים למזג את קולומביה האוז, בה הם שותפים עם קמעונאית המוסיקה המקוונת סי.די.נאו.

נוכחות של טיים וורנר באינטרנט עברה בשנות קיומה המסחרי של הרשת כמה מהפכים. לאחר שהקימה נוכחות מאוחדת ברשת באמצעות אתר פאתפיינדר, ביזרה החברה את נוכחותה בעת האחרונה לשורה של אתרים נבדלים. בו זמנית חתמה החברה ב-1999 על הסכם (שנדחה לאחר מכן בשנה) עם חברת הטלפונים AT&T לאספקת שירותי טלפון מקומיים. התאגיד הקים שירות אינטרנט רחב פס בשם רואודראנר. בחודש שעבר הודיעה החברה על הקמת קרן בשווי חצי מיליארד דולר להשקעה במיזמים דיגיטליים בתחום הטלוויזיה האינטראקטיבית והמסחר האלקטרוני. עיקר משקלו של התאגיד מונח עדיין בארה"ב. ב-1998 מכירותיו בארה"ב היו אחראיות ל-%80 מסך מכירותיו בעולם.« שירות בלומברג « טיים וורנר: תמנון מדיה «