פשרה בין גליה אלבין לדדי צוקר ומפלגת הירוקים: מקבלים טענתה כי פגעו בשמה

טענו: "אלבין מסרטנת" - עקב הצבת אנטנה סלולרית על מבנה בת"א

אשת העסקים גליה אלבין, ובני משפחתה, הגיעו להסדר פשרה עם מפלגת הירוקים והעומד בראשה, הח"כ לשעבר דדי צוקר. זאת, בעקבות תביעה שהגישו אלבין ובני משפחתה לבית משפט השלום בת"א, נגד חברים במפלגה, בטענה של לשון הרע.

על פי ההסכם, הנתבעים, בהם חברים נוספים במפלגת הירוקים, מקבלים את טענתה של אלבין, לצורך הסכם הפשרה, כי נגרמה לה עוגמת נפש וכן פגיעה בשמה הטוב. זאת, כתוצאה מקריאות שהשמיעו נגדה, בנוסח "גליה אלבין מסרטנת אותנו".

עם זאת נאמר בהסכם הפשרה, כי "מבלי שהדבר יהווה הודאה כלשהי מצד הנתבעים באחריות להפצת האמירות הנ"ל, הרי ככל הדבר יכול להיות מיוחס אליהם, ולצורך הסכם פשרה זה בלבד, הנתבעים מצטערים על עוגמת הנפש שנגרמה לתובעת, לטענתה, עקב כך".

עוד נאמר בהסכם הפשרה, כי הנתבעים מבהירים, שאין באמור לעיל משום ויתור על טענתם, המבוססת על מחקרים מדעיים, כי בתנאים מסויימים קרינת האנטנות הסלולריות עלולה לגרום למחלות ואולי אף לסרטן".

הצדדים התחייבו, כי לא יהיו להם בעתיד טענות האחד כלפי השני. אלבין אמרה, כי היא "מכירה בחשיבות פעילותם הציבורית של הנתבעים בתחום השמירה על איכות החיים והסביבה במדינה".

מטעם אלבין חתם על ההסכם עו"ד דור שחם, ומטעם הנתבעים עו"ד אבי נוב.

התביעה הוגשה בהקשר לאנטנה סלולרית של חברת סלקום, שהותקנה על מבנה מגורים ברחוב דוד המלך בת"א. חציו של המבנה נמצא בבעלות אלבין.

יצויין, כי ההתקשרות נעשתה עם תחילת דרכה של סלקום בארץ, בטרם החל המאבק הציבורי בעניין האנטנות הסלולריות. התקפת אלבין היתה בזמן ריצתה לכנסת במסגרת רשימתה של פנינה רוזנבלום.« מאת דוד חיון « פשרה בין גליה אלבין לדדי צוקר ומפלגת הירוקים: מקבלים טענתה כי פגעו בשמה « טענו: "אלבין מסרטנת" - עקב הצבת אנטנה סלולרית על מבנה בת"א