נפגשים בהמפסטד - ביתם של ג'יימס בארי, ד.ה. לורנס וג'ון גלסוורת'

לפניך סקירת הדירות והבתים בשכונת המפסטד היוקרתית שבצפון-מערב לונדון, למי שיכול להרשות לעצמו, כמובן. השכונה, בעלת ההיסטוריה התרבותית המרשימה, שימשה מקור השראה למחזאים, סופרים, פוליטיקאים, מלחינים ושחקנים

במסגרת הסקירה על מחירי דירות ובתים בשכונות המבוקשות ביותר בלונדון, נסקור השבוע את מצב הדירות והבתים בשכונת המפסטד היוקרתית, שבצפון-מערב לונדון.

קניית בתים בשכונת המפסטד אינה נחשבת למציאה. אם כי בשל היותה לשכונה המבוקשת ביותר, בעיקר בקרב בעלי מקצועות חופשיים בלונדון, ההשקעה בנכס בשכונה בד"כ מחזירה עצמה. היתרון בקניית נכס בשכונה המבוקשת הוא שלזה תמיד תהיה דרישה בשוק, הן לקניה או להשכרה.

בזמן הקנייה יש לשים לב, שמרבית הנכסים בלונדון עומדים לחכירה של מספר שנים, עד 999 שנים. רכישת נכס בחכירה מותנית בשימוש ובהחזקת הנכס לתקופה, בהתאמה לתנאים המצויינים בחוזה החכירה. בכפוף להגנות סטטוטוריות מתאימות, הנכס חוזר למצבו הקודם לבעלים לצמיתות בתום פקיעת חוזה החכירה.

חברת הנדל"ן גולדשמיט אנד הולנד ערכה סקר ובו נתונים על מחירי הבתים והדירות בשכונות המבוקשות בלונדון. שכונת המפסטד, על בתיה היפים ממוקמת סמוך לתחנת הרכבת התחתית של קו הנורתרן ליין, הקו השחור במפת קווי הרכבת התחתית בלונדון.

היאפים הלונדונים אוהבים את השכונה בעלת ההיסטוריה התרבותית המרשימה. מחזאים, סופרים, פולטיקאים, מלחינים ושחקנים זכו להשראה בסימטאותיה. בין הסופרים שחיו בה היו גם ד.ה. לורנס, ג'ון גלסוורתי - המחזאי של פיטר פן, ג'יימס בארי ועוד. היום מתפארת המפסטד בחנויות יוקרה, בוטיקים של מעצבים, בתי קפה ומסעדות טובות.

השכונה שוכנת על פארק ענק, המפסטד היט, הממוקם על צלע ההר הגבוה ביותר באיזור. תושביה הראשונים הגיעו בתחילת המאה ה-16, בשל הקירבה למימי המעיינות באיזור, המסייעים בהלבנת הכביסה. לאחר מכן התיישבו באיזור רופאים, בשל סגולות המרפא של מעיינותיה.

אם חשבתם ששכונת בלסייז פארק, הטרנד החדש, שוברת שיאים, הרי מחיריה של המספטד יקרים אף יותר. מהסקר עולה, כי דירת חדר בהמפסטד מתחילה ממחיר של 250/300 ליש"ט לשבוע! מחיר דירת 2 חדרים נע בין 375 ל-550 ליש"ט לשבוע. מחיר דירת 3 חדרים באותה שכונה נע בין 550 ל-750 ליש"ט, לשבוע כמובן.

כשמדובר בבתים המחירים נעים בין 750 ל-900 ליש"ט ל-3 חדרים. בבית עם 4 חדרים בשכונה המחירים נעים בין 950 ל-2000 ליש"ט לשבוע. מחיר דירה בת 6 חדרים מתחילה בכ-2,000 ליש"ט ויותר לשבוע.

מחירה של דירת חדר בשכונה למכירה מתחיל ב-175 אלף ליש"ט, כשמחיר ממוצע של דירה כזו הוא כ-220 אלף ליש"ט. דירת שני חדרים מתחילה ב-275 אלף ליש"ט ומגיעה למחיר של כ-400 אלף ליש"ט. דירת 3 חדרים מתחילה במחיר של כ-450 אלף ליש"ט ומגיעה לסכומים הנעים סביב ה-800 אלף ליש"ט. מחירים אלו זהים למחירו של בית עם 3 חדרים בשכונה.

מחירו של בית 4 חדרים בהמפסטד מתחיל בכ-650 אלף ליש"ט ויכול להגיע לכמיליון ליש"ט ויותר. מחירו של בית 5 חדרים מתחיל מ-1.2 מיליון ליש"ט, כשמחירו של בית 6 חדרים בשכונת המפסטד מתחיל מ-1.5 מיליון ליש"ט פלוס.« אמירה ליס, לונדון « נפגשים בהמפסטד - ביתם של ג'יימס בארי, ד.ה. לורנס וג'ון גלסוורת' « לפניך סקירת הדירות והבתים בשכונת המפסטד היוקרתית שבצפון-מערב לונדון, למי שיכול להרשות לעצמו, כמובן. השכונה, בעלת ההיסטוריה התרבותית המרשימה, שימשה מקור השראה למחזאים, סופרים, פוליטיקאים, מלחינים ושחקנים