מי רוצה להיות מיליונר? דיסני, בזכות השעשועון

מינוי חשוב: רוברט אייגר, מבכירי ABC, יהיה מס' 2 של היו"ר והמנכ"ל אייזנר

קבוצת הבידור והמדיה וולט דיסני דיווחה אתמול (ב') על רווח גבוה מן הצפוי לרבעון הפיסקלי הראשון שלה, ונקבה בשמו של בכיר לשעבר ברשת ABC שבבעלותה, רוברט אייגר, כנשיא החברה, אחרי תקופה ארוכה שבה משרה זו לא היתה מאויישת.

איגר, האחראי כיום על רשת ABC ועל הפעילות הבינלאומית של דיסני, ימלא גם את תפקיד המנהל התפעולי ויהפוך כך למס' 2 בחשיבותו בחברה, אחרי היו"ר והמנכ"ל מייקל אייזנר.

ברבעון הראשון של שנת עסקיה, שהסתיים ב-31 בדצמבר, דיווחה דיסני על עליה של %9 ברווח למניה, ל-25 סנט, רווח שאינו כולל את פעילות חטיבת האינטרנט גו.קומ, שאמורה לרשום הפסד ניכר ברבעון. רווחיה עלו בהרבה על ציפיות וול סטריט, שחזתה רווח של 20 סנט למנייה.

ברבעון הראשון עלה הרווח הגולמי של דיסני ב-%7 ל-515 מיליון דולר ואילו הכנסותיה טיפסו ב-%5 ל-6.8 מיליארד. התוצאות הן על בסיס פרו-פורמה ואינן כוללות את פעילות גו.קומ. דיסני מתכוונת לפרסם את דו"ח הרווח המלא שלה בפברואר, כאשר תסיים את החישובים החשבונאיים הקשורים לרכישת גו.קומ.

דיסני מסרה שהרווחיות החזקה מהמשוער שיקפה בעיקר הכנסות גבוהות מפירסום ברשת הטלוויזיה ABC, שסבלה בשנים האחרונות משיעורי צפייה נמוכים בשעות צפיית השיא, אולם עתה רושמת הצלחה היסטרית עם השעשועון "מי רוצה להיות מיליונר?". גם מכירות הפרסום בתחנות הטלוויזיה והרדיו המסונפות היו חזקות במיוחד.

דיסני התייחסה בדיווחה לרווחים נאים של תחנות הכבלים ופארקי השעשועים. נקודה בעייתית אחת בדיווחיה היתה הנפילה במכירות הסרטים. רווחי "צעצוע של סיפור-2" שהכניס כ-230 מיליון דולר ממכירות כרטיסים מאז נובמבר, לא הספיקו לקיזוז הפסדי "דה אינסיידר" ו"בייסנטניאל מן".

מניית דיסני עלתה אמש ב-1/12 1 ל-34 דולר בשעות שאחרי סגירת המסחר, אחרי שנפלה ל-1/2 32 במסחר בבורסת ניו יורק. הדו"ח הכספי פורסם אחרי תום המסחר.

בשיחה עם אנליסטים הזהיר אמש היו"ר אייזנר את המשקיעים "שלא להיסחף לאופוריה".« שירות רויטרס ויעקב שרגל « מי רוצה להיות מיליונר? דיסני, בזכות השעשועון « מינוי חשוב: רוברט אייגר, מבכירי ABC, יהיה מס' 2 של היו"ר והמנכ"ל אייזנר