עדי בירן, סמנכ"ל לפיתוח עסקי בפרטנר ומי שהוביל את החברה לזכייה במכרז המפעיל השלישי, מכיר היטב, מכורח תפקידו, את המפה העולמית. הוא גם היה הנציג הבכיר של פרטנר בשבוע שעבר בקאן, בכנס ה-GSM, השתתף בסיפוזיון ונפגש עם לא מעט מחזיקי תפקידי מפתח בחברות הסלולריות השונות.
"גלובס": מה אמורה להיות ההשפעה של היווצרות סופר מפעילים כדוגמת וודאפון-מנסמאן עלינו, הצרכנים הפשוטים?
עדי בירן: "קודם כל, יהיו דילים לצרכנים. תאר לעצמך שאתה נוסע לחו"ל ומקבל הודעת SMS מפרטנר שכדאי לך להשתמש , בהיותך במדינה מסוימת, בשירותי מפעיל מסוים, ואז תקבל שירות זול יותר. אותו מפעיל, סביר להניח, יהיה חבר בסופר מפעיל בו חברה פרטנר.
"יכולים להיות גם שירותי מידע כלל רשתיים. כלומר, וודאפון - מנסמאן למשל, יכולה לפתח אתרים של מידע על מזג אוויר, תנועה וכו' ולהציע אותם לשימוש הלקוחות בכל החברות הכלולות בקבוצה שלה.
"אפשרות נוספת: שירותים גלובליים לארגונים שיש להם סניפים במספר מדינות. כאן מדובר גם בשירותים סלולריים וגם בשירותים קווים. אל תשכח שלמנסמאן יש גם חברת טלפוניה קווית". - איך תשפיע הקמת הסופר מפעילים על הכניסה לדור השלישי?
"כניסה לדור השלישי מצריכה השקעות ענק. בכנס בקאן אמר מישהו, שההבדל בין כיסוי של %20 לכיסוי של %40 בדור השלישי יהיה יותר ממיליארד דולר. כדי להשקיע מליארדי דולרים אתה צריך להיות גדול. לסופר מפעילים יהיה כסף להרים את הדור השלישי".« אפי לנדאו « בירן: "צריך להיות גדול" «
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.