לילה של מנוחה

בסוף חודש דצמבר, קצת לפני כניסת האלף החדש, חנכה חברת הולנדיה סניף של יצרנית חדרי השינה הצרפתית טרקה באזור התעשייה של הרצליה פיתוח. הסניף הישראלי, ששטחו 500 מ"ר, יציע רק את מיטות היוקרה של החברה, קו מיוחד של מיטות "בהזמנה" המותאמות לטעמם ולהעדפותיהם האישיים של הלקוחות.

חברת טרקה הוקמה בשנת 1935, ועד היום היא עובדת בשיטות הישנות שבהן עבודת יד תופסת מקום חשוב בתהליך הייצור. הלקוח יכול לממש כל פנטזיה שלו בנוגע לעיצוב המיטה, וזה כולל את גודל וגובה המיטה, צבע המסגרת, וצבע הבד וסוגו.

הקולקציה שתוצע למכירה בארץ כוללת בעיקר את המיטות המתכווננות והמשוכללות, אבל גם מיטות רגילות, דקורטיביות. מחיר מיטה זוגית מתכווננת מתחיל ב-20 אלף שקל ויכול להגיע עד 75 אלף שקל עם ארבעה מנועי כיוון, מערכת זיכרון ממוחשבת ושלט אלחוטי.

טרקה משווקת את התוצרת שלה באירופה, בדרום אפריקה ובמזרח הרחוק. היא פועלת כחטיבה בקבוצת דנלופ הצרפתית ששייכת לתאגיד היפני סומיטומו. היא נחשבת לחברה המובילה באירופה בתחום מיטות היוקרה.

חברת הולנדיה, מייצגת טרקה בארץ, נוסדה בשנת 1981 על ידי יצחק ברססט, שהיה חקלאי מצטיין ממושב אורות. העבודה בחקלאות הסבה לו כאבי גב והוא חיפש אמצעים להקלתם. במסגרת חיפושיו שמע שבאירופה מייצרים מיטות מתכווננות וייבא בייבוא אישי מיטה כזו לעצמו מהולנד. כך החלה לפעול החברה, ושמה - הולנדיה - נגזר מהייבוא הראשון הזה.

היום מנהל את החברה אבי ברססט, בנו של מייסד החברה. החברה מייבאת מיטות מתכווננות מאירופה, מארה"ב ומברזיל ויש לה גם מפעל הרכבה בשדרות. למפעל זה מגיעות מיטות שהחברה ייבאה, הן עוברות שיפור ואחר כך מיוצאות חזרה לאירופה. הכותבת ביקרה במפעלי טרקה בצרפת בהזמנת חברת הולנדיה« מיקה סבן « לילה של מנוחה «