פיקסל נרכשה ע"י החברה האמריקנית TAKE-TWO בכ-7.5 מ' ד'

בעקבות הרכישה הפכה פיקסל לחלק מחברה בת, שתתמקד בפיתוח טכנולוגיה למשחקים רבי-משתתפים על גבי פס רחב, שצפויה להיות מונפקת בקרוב בכ-300 מיליון דולר

חברת פיקסל פס-רחב, העוסקת בפיתוח משחקים רבי-משתתפים על גבי רשתות רחבות פס וטלוויזיה אינטראקטיבית, נמכרה בשבוע שעבר לחברה האמריקאית TAKE-TWO, המפתחת ומשווקת משחקי בידור אינטראקטיביים למחשבים ובאמצעות האינטרנט - כך נודע ל"גלובס". טייק-2, הפועלת בארה"ב, אירופה ואוסטרליה, נסחרת בנאסד"ק לפי שווי של 345 מיליון דולר.

הרכישה, לפי שווי של 7.5 מיליון דולר לפיקסל, בוצעה בעיקרה באמצעות מניות שהוקצו לבעלי פיקסל, המייסדים רמי וייץ וגיא פורן, שהחזיקו %55 מהון החברה בחלקים שווים. החברה האירופית טוגה החזיקה ביתרת המניות.

בעקבות רכישת הבעלות בפיקסל ובפעילויות נוספות של טוגה (בסכום כולל של 50 מיליון דולר), הקימה טייק-2 חברה בת חדשה, BBS) BROADBAND STUDIOS), שתאגד את הפעילות הנרכשת ושתי חברות נוספות, רוקסטאר ו-DMA. החברה הבת, תתמקד בפיתוח טכנולוגיות ומשחקים רבי משתתפים על גבי רשתות רחבות פס. רמי וייץ מפיקסל ישמש כנשיא BBS, שכפי שנודע נמצאת במגעים עם חתמים להנפקה לפי שווי של 300 מיליון דולר. מכירות פיקסל אשתקד עמדו על 5 מיליון דולר בלבד.

פיקסל, המעסיקה כיום 100 עובדים, נוסדה בשנת 91' על ידי טייסים יוצאי חיל האוויר, ועסקה בתחילת דרכה כחברת מולטימדיה בגרפיקה ממוחשבת עבור ערוצי הטלוויזיה. בהמשך, העבירה החברה את כובד משקלה לתחומים של משחקי וכותרי מולטימדיה. לפני מספר שנים נקלעה פיקסל לקשיים, מהם יצאה לאחר חתימת הסכם שיתוף פעולה אסטרטגי, שבמסגרתו פיתחה את משחקי JANE S COMBAT SIM GAMES עבור חברת אלקטרוניק ארטס (EA).

פיקסל פיתחה טכנולוגיה, שמאפשרת העברה של משחקי וידיאו בזמן אמת על גבי רשת רחבת פס במהירות גבוהה. ייחוד הטכנולוגיה הוא בכך שהיא מאפשרת השתתפות של כמה שחקנים ולחילופין משחק בתשלום של שחקן יחיד ואופציה של יצירת קהילות משחק בזמן אמת.

« שי שלו « פיקסל נרכשה ע"י החברה האמריקנית TAKE-TWO בכ-7.5 מ' ד' « בעקבות הרכישה הפכה פיקסל לחלק מחברה בת, שתתמקד בפיתוח טכנולוגיה למשחקים רבי-משתתפים על גבי פס רחב, שצפויה להיות מונפקת בקרוב בכ-300 מיליון דולר