הסטרט-אפ ווייל מקבוצת BRM גייס 23 מיליון ד' לפי 100 מיליון דולר

חברת הסטארט-אפ ווייל (Whale Communications) מקבוצת BRM גייסה 23 מיליון דולר בהנפקה פרטית. לא נמסר מהו שווי החברה לצורך העיסקה, אולם מעריכים כי הוא עומד על כ-100 מיליון דולר, אחרי הכסף. זהו סיבוב הגיוס השני שעורכת החברה.

חברת ווייל מספקת פלטפורמת תקשורת מאובטחת המיועדת להגנה על הגישה ליישומים עיסקיים רגישים באמצעות האינטרנט. גיוס ההון נועד להרחיב את מערך השיווק של החברה ולתמיכה במטה החברה בארה"ב.

ווייל נוסדה בנובמבר 1998 על ידי אלעד ברון, המשמש מנכ"ל החברה, ודניאל שטיינר, המשמש נשיא החברה. השניים הקימו בעבר את חברת סופטלינק. ביולי 1999 סיימה החברה סבב של גיוס הון מקבוצת BRM. בנק ההשקעות גולדמן זקס, קרן סורוס וקבוצת BRM הובילו את ההשקעה. כמו כן, השתתפו בגיוס חברת האבטחה האמריקנית Network Associates, בנק ההשקעות Wesseles Dain Rauscher ומשקיעים פרטיים.

המערכת שפיתחה חברת ווייל מאפשרת לחברות להעניק למשתמשים חיצוניים גישה מקוונת לנתוני הרשת הפנים-ארגונית. בכך, יכולה החברה לספק ללקוחותיה שירותים שונים, כגון סחר אלקטרוני, ניהול לקוחות, ניהול גבייה ובנקאות מקוונת.

המערכת של ווייל נותנת מענה לסוגיית אבטחת המידע, ומאפשרת למנוע או לאתר חדירה לנתוני הרשת הפנים-ארגונית. המערכת שומרת על נתק פיזי בין הרשתות הפנימיות לבין הרשתות החיצוניות של החברה, באמצעות חומרה ייעודית, הממוקמת בין רשת האינטרנט לרשת הפנימית של החברה.

בנק ההשקעות הבינלאומי גולדמן זקס עוסק בקשת רחבה של תחומים, כגון השקעות, מתן ייעוץ ומתן שירותי מימון. קרן סורוס אחראית לביצוע השקעות ישירות בחברות עבור קבוצת Quantum, שמחזיקה בקרנות בשווי 3.5 מיליארד דולר.

חברת Network Associates היא מהספקיות המובילות בעולם של פתרונות אבטחה וזמינות לחברות הפועלות בסביבת אינטרנט. קבוצת BRM היא חברת השקעות המתמקדת בחברות ישראליות הפועלות בתחום תשתיות האינטרנט, המצויות בשלב הזרע (seed) או בשלב הצמיחה, המאוחר יותר. בין השאר, היתה החברה מעורבת בחברות צ'ק-פוינט, בקווב, IPHighway ו-Brio Technologies.« מאת אלה יעקבי « הסטרט-אפ ווייל מקבוצת BRM גייס 23 מיליון ד' לפי 100 מיליון דולר