ירושלים: המקומית דורשת שיפור במתחם רשות השידור

הוועדה המקומית ירושלים דורשת מהרשות לפיתוח ירושלים לתכנן מחדש את מתחם רשות השידור.

בתוכנית של אדריכל לו גלרטר, 450 יחידות דיור בבניינים בגובה של 16 קומות, דיור מוגן ומבני ציבור. לדברי חבר הוועדה, יוסי טלגן, בתוכנית המיועדת לאכלוסיה החרדית אין מספיק שטחי ציבור ואף לא מספיק שטחים ירוקים. לדברי טלגן, במתחם יתגוררו לפחות 2,500 ילדים, הזקוקים לשטחים ירוקים רבים שאינם מופיעים בתוכנית.

עם אישור התוכנית תעבור רשות השידור לבניין בית החולים שערי צדק, שנרכש לפני מספר שנים על ידי רשות השידור, ושופץ על פי תוכנית של האדריכל יעקב רכטר. כיום יושבת בבניין בית החולים הנהלת רשות השידור, ועם השלמת תוספות הבנייה למבנה יועברו למקום יתר העובדים. הבנייה החדשה תמומן באמצעות תקבולי מכירת מתחם רשות השידור הישן, ומכירת מתחם נוסף ברחוב ירמיהו. כיום יושבים עובדי רשות השידור ב-22 אתרים שונים בירושלים. בבניין שערי צדק מתוכננים אולפני טלוויזיה שימוקמו מתחת לפני הקרקע, אולפני רדיו ומשרדי הנהלה. התוכנית טעונה את אישור משרד האוצר.

בית החולים שערי צדק היה אחד הבניינים הציבוריים החשובים בירושלים, הוא נבנה ב-1902 ביוזמתו של ד"ר משה וולך ועל פי תכנון של האדריכל הגרמני תיאודור זנדל. הבניין בנוי בסגנון ניאו קלאסי. ב-1980, לאחר שבית החולים עבר לשכונת בית וגן, הבניין ננטש. תוכנית רשות השידור נועדה בראש ובראשונה לשמר את המבנה ההיסטורי.

« דליה טל « ירושלים: המקומית דורשת שיפור במתחם רשות השידור «