מנכ"ל רובר לשעבר מארגן משקיעים שיתמודדו על רכישתה

על רקע התסיסה הציבורית בבריטניה לנוכח כוונת ב.מ.וו למכור את חברת רובר לחברת ההשקעות נטולת הניסיון בתעשיה המוטורית, אלכמי (Alchemy), מתכונן מי שהיה מנכ"ל רובר, ג'והן טאברס, לגייס קבוצת משקיעים שתתמודד בראשותו על יצרנית המכוניות הבריטית.

טאברס עמד בראש רובר בשנים 1994-96 והוא מכהן עכשיו כמנכ"ל קונסנטריק, יצרנית מוצרים תעשייתיים באזור המידלנדס באנגליה.

ב.מ.וו, שהודיעה בחודש שעבר על תוכניתה למכור את רובר הבלתי-רווחית, כבר מנהלת מו"מ עם חברת אלכמי, אך אומרת כי היא מוכנה עדיין לשקול גם הצעות רציניות אחרות.

הוול סטריט ג'ורנל מוסר, כי עדיין אין לטאברס תוכנית הצלה מגובשת לרובר, אבל ההנחה היא שתוכנית כזו תכלול שותפים פיננסיים וייתכן שגם את סוכני רובר בבריטניה.

ממשלת בריטניה והאיגודים המקצועיים תקפו את החלטת ב.מ.וו למכור את רובר ולהעביר אותה לאלכמי, שהודיעה שבכוונתה לכווץ את פעילות רובר, כולל קיצוץ סגל עובדיה, ובסופו של דבר למכור אותה.

דובר ממשלתי אמר כי הממשלה תתמוך בכל הצעה שתשמור נפח גדול של ייצור מכוניות במפעלי רובר בלונגברידג', אם כי אין זה מתפקידם של שרים לתמוך בהצעה מסויימת זו או אחרת.

ב.מ.וו הזרימה 5 מיליארד דולר בשש שנות בעלותה על רובר, ולא הצליחה להפוך את היצרנית הבריטית לרווחית. לדבריה היא הציעה את רובר בחודשים האחרונים לכמה קונים פוטנציאלים, ואלכמי היתה האופציה הטובה ביותר לשמירת לפחות כמה מקומות עבודה.

על רקע גל מחאות בעקבות החלטה לסגור 171 סניפים, בעיקר בעיירות קטנות, ומנגד לחלק אופציות לבכיריו « מאת אליהו חסין « מנכ"ל רובר לשעבר מארגן משקיעים שיתמודדו על רכישתה